Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Μη αναστρέψιμη κρίση θα είναι μόνον μία: η κλιματική

Της Θέκλας Παρασκευούδη, προέδρου του Ελληνικού Οργανισμού Περιβάλλοντος

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ελευθερία στις 28 Δεκεμβρίου 2011 στην σελίδα 11



Μέρες που είναι ο καθένας κάνει τον απολογισμό του γι' αυτό το... «διαβολεμένο» 2011. Θυμάται, αναπολεί, προσπαθεί να ξεχάσει πράγματα, πρόσωπα και καταστάσεις. Διδάσκεται από τα λάθη του ή τουλάχιστον προσπαθεί να μην τα επαναλάβει.
Όλα τα παραπάνω σε μία Ελλάδα που όλα όσα γνωρίζαμε, με τον τρόπο που τα γνωρίζαμε, καταρρέει. Και δυστυχώς καταρρέει χωρίς – προς το παρόν – να εμφανίζονται σημάδια ανοικοδόμησης.
Πάραυτα, θέλω να διατηρήσω την αισιόδοξη φύση μου, αναζητώντας τις συμπεριφορές εκείνες που δείχνουν ότι τελικά δεν είναι όλα γκρίζα: υπάρχει και το πράσινο!

Ανασκουμπώνομαι και αναζητώ στο αρχείο του Ελληνικού Οργανισμού Περιβάλλοντος όλα εκείνα που έχουμε να καμαρώνουμε ως έλληνες για το περιβάλλον. Αμέσως το μυαλό μου πάει στην Άνοιξη, σ' εκείνη την έρευνα που είχε πραγματοποιήσει το Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (A.LA.R.M.) και το Κέντρο Αειφορίας (CSE) με τίτλο «Πράσινο Marketing: Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Marketing στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».
Περισσότεροι από 700 καταναλωτές που συμμετείχαν από τη χώρα μας, κατέδειξαν ότι η περιβαλλοντική ευαισθησία των Ελλήνων καταναλωτών βαίνει αυξανόμενη καθώς ποσοστό 78,5% δηλώνει ευαισθητοποιημένο σε θέματα περιβάλλοντος.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της μελέτης που δημοσίευσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων οι καταναλωτές επιλέγουν σε ποσοστό 68% να αγοράζουν προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.
Στα βιολογικά προϊόντα, οι καταναλωτές δείχνουν ότι τα αγοράζουν κυρίως από τα σούπερ μάρκετ (ποσοστό 55%) ενώ ο λόγος που τα προτιμούν από τα μη βιολογικά είναι ότι είναι πιο υγιεινά (ποσοστό 80%) ενώ από τα σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές αγοράζουν και τα φιλικά προς το περιβάλλον απορρυπαντικά (ποσοστό 96,3%) κυρίως λόγω των προσωπικών τους ανησυχιών για την προστασία του περιβάλλοντος (ποσοστό 77,8%).
Χαρακτηριστικά το 2010 ποσοστό 44,8% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι αγοράζει προϊόντα τα οποία επιστρέφουν μέρος των εσόδων τους σε ενέργειες προστασίας του περιβάλλοντος ενώ την ίδια στιγμή, το 52,3% αλλάζει τη μάρκα του προϊόντος για να αγοράσει ένα νέο φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν και το 40,9% πληρώνει υψηλότερη τιμή για να αγοράσει μια φιλική προς το περιβάλλον μάρκα.
Ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά είναι τα αποτελέσματα της έρευνας που σχετίζονται με τη συμμετοχή των καταναλωτών σε ενέργειες ανακύκλωσης καθώς το 86,5% των ερωτηθέντων το 2010 δήλωσε ότι ανακυκλώνει διάφορα υλικά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν 82,1%.
Οι καταναλωτές συμμετέχουν και σε άλλες δράσεις με σκοπό την εξοικονόμηση της ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος. Για παράδειγμα κλείνει τα φώτα όταν βγει από έναν χώρο/δωμάτιο, προσπαθεί να μειώσει το νερό που καταναλώνει, κλείνει κανονικά τις συσκευές αποφεύγοντας το stand-by, χρησιμοποιεί δημόσια μέσα μετακίνησης, πραγματοποιεί φιλική προς το περιβάλλον οδήγηση και αντικαθιστά την πλαστική σακούλα με βιοδιασπώμενη ή πολλαπλών χρήσεων για τις αγορές του.
Αυξημένα επίπεδα γνώσης της Πράσινης Ανάπτυξης εκδηλώνουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, καθώς ποσοστό 63,7% δηλώνει ότι γνωρίζει τι είναι η Πράσινη Ανάπτυξη.
Ως κύρια χαρακτηριστικά της αναφέρουν, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την οικονομία χαμηλών εκπομπών ρύπων και τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον.
Το ποσοστό 26,6% των ερωτώμενων δήλωσε άλλα χαρακτηριστικά όπως: δεντροφύτευση και αναδάσωση, ενημέρωση πολιτών, ανάπτυξη πράσινων προϊόντων από επιχειρήσεις, ανακύκλωση, δημιουργία ενεργειακών κτιρίων και οικολογική συνείδηση.
Η συγκεκριμένη έρευνα δυστυχώς πέρασε στα «ψιλά γράμματα» των ειδήσεων για το 2011, αφού η χρονιά που μας αφήνει έχει κυριαρχήθηκε από την οικονομική λαίλαπα, με πολλές και στην πλειονότητά τους δυσάρεστες ειδήσεις. Πάραυτα, θέλω λίγο πριν φύγει αυτός ο χρόνος, να ξαναθυμηθώ ότι ο Έλληνας ακόμη και τη στιγμή που χάνει τη δουλειά του, το σπίτι του ακόμη και τη ζωή του όπως την ήξερε, δεν χάνει την ελπίδα του και προπαντός τη βούληση για ένα καλύτερο μέλλον.
Και αυτό το κάνει πράξη μέρα με τη μέρα κατανοώντας ότι όσες κρίσεις και αν έλθουν θα περάσουν. Μόνον μία θα είναι μη αναστρέψιμη: η κλιματική.

ΘΕΚΛΑ - ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΥΔΗ
Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) – Μ.Κ.Ο
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ελευθερία στις 28 Δεκεμβρίου 2011 στην σελίδα 11




Διαβάστε κι αυτά, είναι σχετικά:
Σχετικοί Δικτυακοί Τόποι:  
Από Chris Sintiki την Τετάρτη, 4 Ιανουάριος 2012 στις 5:11 μ.μ.

Από Θάρρος Τόλμη Αλήθεια την Τετάρτη, 4 Ιανουάριος 2012 στις 5:08 μ.μ.

 Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.


Ζητώ την κατανόηση σας!!!  Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.