Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η υπόθεση της μονίμως αποσυρόμενης τροπολογίας για τη διαφάνεια στις συμβάσεις του ΟΠΑΠ, εν όψει της αποκρατικοποίησής του

ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗ ΘΟΔΩΡΟΥ ΣΚΥΛΑΚΑΚΗ
Η τροπολογία που αποσύρθηκε για μια ακόμα φορά χθες, που προβλέπει τη δυνατότητα των συμμετεχόντων στη διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΟΠΑΠ να λάβουν γνώση των απόρρητων συμβάσεων που έχει υπογράψει ο ΟΠΑΠ, θα απασχολήσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο Θόδωρος Σκυλακάκης, ευρωβουλευτής της Ομάδας της Συμμαχίας των Φιλελευθέρων και Δημοκρατών για την Ευρώπη (ALDE). Η τροπολογία θέτει το σοβαρό πρόβλημα διαφάνειας στην εξέλιξη της αποκρατικοποίησης του ΟΠΑΠ, λόγω των εμποδίων που μπαίνουν στην πρόσβαση των ενδιαφερομένων που έχουν προκριθεί, να εξετάσουν όλα τα οικονομικά στοιχεία του Οργανισμού, μέσω της διαδικασίας της “αίθουσας πληροφοριών” (data room) που τους παρέχει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Ο Θόδωρος Σκυλακάκης , με αφορμή την απόσυρση σχετικής τροπολογίας από την ελληνική Βουλή, απευθύνει το ερώτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διότι οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούν βασικό συστατικό στοιχείο του  Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής της Ελλάδας, η εφαρμογή του οποίου παρακολουθείται από την ΕΕ. Ο Έλληνας ευρωβουλευτής δήλωσε σχετικά:
«Χωρίς πλήρη και έγκαιρη πρόσβαση των ενδιαφερομένων σε όλα τα οικονομικά στοιχεία του ΟΠΑΠ, δεν μπορεί να διαμορφωθεί η βέλτιστη τιμή για τον διαγωνισμό αυτό και δημιουργείται έτσι ένα πολύ σοβαρό θέμα διαφάνειας  σε ό,τι αφορά τις αποκρατικοποιήσεις.» 
Αναλυτικά στην ερώτηση του Θ. Σκυλακάκη, αναφέρονται τα εξής:
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Ελληνικό Τύπο σχετικά με την αποκρατικοποίηση του ΟΠΑΠ,  "τα σχήματα που έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση έχουν κληθεί να προχωρήσουν σε έλεγχο της εταιρείας μέσω διαδικασίας αίθουσας πληροφοριών (data room). Καθώς, όπως αποδείχθηκε, στους ενδιαφερόμενους δεν δόθηκε το σύνολο των στοιχείων αναφορικά με κρίσιμες συμβάσεις που έχει υπογράψει ο Οργανισμός, όπως για παράδειγμα αυτή για την ανάληψη των Κρατικών Λαχείων..., διατυπώθηκαν προς το ΤΑΙΠΕΔ έντονες αντιδράσεις."
Η κυβέρνηση απέσυρε τελικά σχετική τροπολογία η οποία θα "παρείχε στο ΤΑΙΠΕΔ τη δυνατότητα , να αξιώνει από τις διοικήσεις των ΔΕΚΟ και των άλλων εταιρειών των οποίων είναι μέτοχος στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, «όλες εν γένει τις πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων και των απορρήτων, που αφορούν στο νομικό πρόσωπο και τη δραστηριότητα των εταιρειών αυτών, αποκλειστικά και μόνον προς εξυπηρέτηση του νομικού, οικονομικού και τεχνικού ελέγχου των εταιρειών, στο πλαίσιο της αποκρατικοποίησης»."
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η  Επιτροπή παρακολουθεί την πρόοδο στην εφαρμογή των εν λόγω πολιτικών κατά την τακτική εξέταση που διενεργείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής της Ελλάδας, ότι τα σχετικά έσοδα θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή δημόσιου χρέους που αφορά πλέον κατά κύριο λόγο τον επίσημο τομέα και ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός συνεχίζεται χωρίς τη πρόσβαση των ενδιαφερομένων στα απαραίτητα οικονομικά στοιχεία, θεωρεί η Επιτροπή ότι μπορεί να γίνει σωστά η αποτίμηση και να βελτιστοποιηθεί συνεπώς η τιμή του ΟΠΑΠ, χωρίς πρόσβαση των ενδιαφερομένων στα σχετικά στοιχεία;


Θόδωρος Σκυλακάκης

ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
Μέλος της ομάδας της Συμμαχίας Φιλελευθέρων και Δημοκρατών για την Ευρώπη

  Επικοινωνία

Γραφείο Βρυξελλών:
Parlement européen
Bât. Altiero Spinelli
08G150

60, rue Wiertz / Wiertzstraat 60
B-1047 Bruxelles/Brussel

Τηλ.:  0032 22847284     Fax :  0032 22849284
email: theodoros.skylakakis@europarl.europa.eu                                
Γραφείο Αθηνών:
Φιλελλήνων 7, 10557
Σύνταγμα - Αθήνα
Τηλ: 210.3318831
Fax: 210.3318821
      email: skylakakis@skylakakis.gr
…………………………………………………………………………………………

Επίδομα ανεργίας – Ελεύθεροι Επαγγελματίες



Σε δήλωσή της η κα Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, ΣΤ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων αναφέρει:    
 «Με δήλωση της η ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδος)  τονίζει,  ότι το επίδομα ανεργίας δεν θα φτάσει σε όλους όσους το έχουν ανάγκη, ζητώντας  να διευρυνθεί ο αριθμός των δικαιούχων και να τροποποιηθεί η σχετική απόφαση του υπουργείου Εργασίας. Τονίζει, ότι το θεσμοθετημένο εδώ και 2,5 χρόνια επίδομα ανεργίας για τους ελεύθερους επαγγελματίες θα δοθεί τελικά μόνο σε πολύ λίγους και σε όσους δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τον ΟΑΕΕ.
Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μου και του κοινοβουλευτικού ελέγχου, κατέθεσα , έγκαιρα, σχετική ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και  Πρόνοιας (Αριθ. Πρωτ. 7732/27.02.2013), ζητώντας να διευρυνθούν οι όροι απόδοσης του επιδόματος, προκειμένου να καλύψει κυρίως αυτούς, που έχουν απόλυτη ανάγκη του βοηθήματος στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, μιας και ελάχιστοι πλέον έχουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τις φορολογικές και ασφαλιστικές τους οφειλές. Όταν σύμφωνα με την Eurostat έχουμε καθαρή απώλεια 120.000 μικρομεσαίων επιχειρήσεων από την ελληνική αγορά και οι προβλέψεις εκτιμούν , ότι 61.000 επιχειρήσεις θα βάλουν λουκέτο μέσα στο 2013, είναι απολύτως αναγκαίο , το επίδομα ανεργίας να φθάσει σε όλους εκείνους που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Είναι λογικό,            η καταβολή του επιδόματος να γίνεται μετά 3 μήνες που ο επαγγελματίας κλείσει την επιχείρηση του και έχει μείνει άνεργος. Έστω και την ύστατη ώρα ας τροποποιήσουν τη σχετική  απόφαση» .

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Αριθ. Πρωτ.: 7732/27.02.2013
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας

Θέμα: Επίδομα ανεργίας – Ελεύθεροι Επαγγελματίες

Δικαιούχοι του επιδόματος του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας αυτοτελώς και ανεξάρτητα απασχολουμένων του Ο.Α.Ε.Δ., κατ’ εφαρμογή της παρ.2 του άρθρου 44 του Ν.3986/2011, είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοτελώς απασχολούμενοι ασφαλισμένοι στους φορείς Ο.Α.Ε.Ε και Ε.Τ.Α.Π.-Μ.Μ.Ε., οι οποίοι διακόπτουν αποδεδειγμένα το επάγγελμά τους, δεν αυτοαπασχολούνται, δεν αναλαμβάνουν μισθωτή απασχόληση και δεν λαμβάνουν σύνταξη από οποιαδήποτε αιτία από φορέα κύριας ασφάλισης, τον Ο.Γ.Α., το Ν.Α.Τ., ή το Δημόσιο, ή φορέα κύριας ασφάλισης της αλλοδαπής και έχουν καταβάλλει την ειδική εισφορά της παρ.2 του άρθρου 44 του Ν.3986/2011.
Για τη χορήγηση του συγκεκριμένου βοηθήματος απαιτείται σωρευτικά η συνδρομή των εξής προϋποθέσεων:
1. Πραγματοποίηση σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον τριών ετών συνεχούς ή διακεκομμένης ασφάλισης στον ασφαλιστικό φορέα που υπάγονται κατά τη διακοπή του επαγγέλματος, με αντίστοιχη καταβολή της ειδικής εισφοράς.
2. Το συνολικό ατομικό καθαρό εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των δύο οικονομικών ετών που προηγούνται της υποβολής της αίτησης να μην υπερβαίνει αθροιστικά το ποσό των 20.000 ευρώ και το συνολικό οικογενειακό καθαρό εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των δύο ετών που προηγούνται της υποβολής της αίτησης να μην υπερβαίνει αθροιστικά τις 30.000 ευρώ.  
3. Αποδεδειγμένη διακοπή του επαγγέλματος από 1.1.2012 και εφεξής, για τρείς τουλάχιστον μήνες πριν από τη λήψη του βοηθήματος.
4. Ο δικαιούχος να μην έχει υπαχθεί στην προαιρετική ασφάλιση του φορέα του, ή άλλου φορέα, μετά τη διακοπή επαγγέλματος και να μην έχει υποβάλλει αίτηση για συνταξιοδότηση για οποιαδήποτε αιτία, σε οποιονδήποτε φορέα ημεδαπής ή αλλοδαπής.
5. Ο δικαιούχος να μην έχει μεταβιβάσει την επιχείρησή του ή το μερίδιό του ή τις μετοχές του στην επιχείρηση στην οποία ανήκε σε πρόσωπο α΄ και β΄ βαθμού συγγένειας.
6. Ο δικαιούχος να έχει εξοφλήσει ολοσχερώς τις οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές ή τυχόν οφειλές από οποιαδήποτε αιτία προς τον ασφαλιστικό φορέα στον οποίο υπάγεται.
7. Ο δικαιούχος να διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα.
8. Ο ασφαλισμένος που πραγματοποιεί διακοπή δύο ελευθέρων επαγγελμάτων, δικαιούται βοηθήματος από έναν μόνο φορέα, τον οποίο επιλέγει ο ίδιος με υπεύθυνη δήλωσή του.
Επειδή με τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη χορήγηση του επιδόματος ανεργίας ένας μεγάλος αριθμός επαγγελματιών, που βρίσκονται σε πραγματική δυσχέρεια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα, εξαιρούνται του πλαισίου εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης, εξαιτίας αφενός της αδυναμίας καταβολής της ειδικής εισφοράς ανεργίας και αφετέρου της προϋπόθεσης για μη ύπαρξη οφειλών συνολικά προς τους ασφαλιστικούς φορείς και η οποία συνιστά εξ ορισμού κριτήριο αποκλεισμού για την πλειοψηφία των επαγγελματιών που βρίσκονται σε οικονομική δυσχέρεια κι έχουν κλείσει τις επιχειρήσεις τους.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Απαιτώντας ως προϋπόθεση να έχει ο δικαιούχος ολοσχερώς εξοφλήσει τις ασφαλιστικές του εισφορές, αντιλαμβάνεται το Υπουργείο, ότι ακριβώς αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι άνεργοι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι, δηλ. το γεγονός ότι δεν είναι σε θέση να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους προς το Ταμείο όχι από πρόθεση αλλά λόγω της οξύτατης οικονομικής κρίσης που σαρώνει τη χώρα και των οικονομικών πολιτικών που πλήττουν εισοδήματα και κατανάλωση; Αποδέχεται το Υπουργείο, ότι πρέπει να διευρυνθούν οι όροι απόδοσης του επιδόματος, προκειμένου να καλύψει κυρίως αυτούς που, ενώ έχουν απόλυτη ανάγκη του βοηθήματος στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, αυτοί και οι οικογένειές τους, εντούτοις δεν διαθέτουν τη δυνατότητα να εξοφλήσουν τις φορολογικές και ασφαλιστικές τους οφειλές; Γιατί η συγκεκριμένη ρύθμιση δεν δίνει το δικαίωμα υπαγωγής ούτε καν σε όσους έχουν ενταχθεί ή πρόκειται να ενταχθούν σε καθεστώς αποπληρωμής των οφειλών τους με δόσεις;
Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 2013
                                                                                                                                       Η Ερωτώσα Βουλευτής

Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
ΣΤ’  Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
Βουλευτής Ν. Σερρών

Πληρωμή των απασχολουμένων στα πεντάμηνα των Δήμων του Ν. Σερρών



Σε δήλωσή της η κα Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, ΣΤ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων αναφέρει: 

 «Στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ,πρόσφατα , είχα καταθέσει (ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ - Αριθ. Πρωτ.: 5350/20.12.2012)   Ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας με θέμα τα προβλήματα , που είχαν προκύψει στην καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους στα πεντάμηνα προγράμματα «Κοινωφελούς Εργασίας». Πλέον , δεν αποτελεί είδηση η άρνηση των Κυβερνώντων να απαντούν ακόμη και καθυστερημένα στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο, και όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς,  είναι πλέον η πάγια πρακτική τους. Μετά από διαμαρτυρίες δεκάδων συμπολιτών μας που εργάζονται στα προγράμματα αυτά, και αφού ενημερώθηκα από τον κ. Απιδόπουλο, Πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Σερρών και την κ. Μπαρμπαρούση, αρμόδια Δ/ντρια του Ινστιτούτου Εργασίας ΓΣΣΕ για όλες τις ενέργειες που έχουν γίνει από την πλευρά τους , μιας και υλοποιούν το πρόγραμμα, είχα συνάντηση με τον κ. Παναγιωτόπουλο, αρμόδιο Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. Ο κ. Παναγιωτόπουλος, έδωσε εντολή στις υπηρεσίες του να επιταχύνθούν οι διαδικασίες που απαιτούνται από τους Προϊσταμένους της μονάδας Β’ και να υπογραφούν οι αναγκαίες βεβαιώσεις τους, ώστε το συντομότερο δυνατό να λάβουν και την έγκριση του δημόσιου υπόλογου (Επίτροπο).
Θέλω να πιστεύω , ότι η πληρωμή των απασχολουμένων στα πεντάμηνα των Δήμων του Νομού Σερρών θα έχει λυθεί το συντομότερο δυνατό ( το αργότερο έως τα μέσα Μαρτίου), ώστε στους  879 δικαιούχους εργαζόμενους  στα προγράμματα αυτά να καταβληθούν τα δεδουλευμένα τους. Και είναι καλό άπαντες σε αυτές τις δύσκολες ώρας να θυμούνται , ότι απλήρωτοι εργαζόμενοι στις πεντάμηνες συμβάσεις «Κοινωφελούς Εργασίας» είναι γονείς παιδιών στο δημοτικό και στο γυμνάσιο, άνθρωποι κοντά στα όρια της συνταξιοδότησης που δεν γνωρίζουν πότε θα βγουν στη σύνταξη, αλλά κυρίως νέοι πτυχιούχοι με προσόντα και κυρίως διάθεση για δουλειά. Είναι εργαζόμενοι προγραμμάτων που είναι επιχορηγούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς και είναι λογικό η μη καταβολή των δεδουλευμένων να προκαλεί εντονότατη ανησυχία και αναστάτωση. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να ολοκληρώσει το ταχύτερο δυνατό τις διαδικασίες. Καθυστερήσεις θα υπάρχουν, αλλά και κανείς δεν μπορεί , ανέξοδα, να επιδεινώνει την οικονομική κατάσταση των εργαζομένων. Η καλή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων παραμένει το μεγάλο ζητούμενο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω για τη συνεργασία τόσο τον αρμόδιο Υπουργό, αλλά και τους εμπλεκομένους στην εκτέλεση του προγράμματος κ. Απιδόπουλο και  την κα Μπαρμπαρούση.
Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
ΣΤ’Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
Βουλευτής Ν. Σερρών

Οι προτάσεις του Λεωνίδα Κασάπη εν όψει του συνεδρίου του ΠΑΣΟΚ



1.         Εκλογή βουλευτών έως τρεις τετραετίες
2.         Μείωση αριθμού βουλευτών
3.         Ουσιαστικό Πόθεν Εσχες βουλευτών και οικογενειών τους πριν την εκλογή τους και κατά το τέλος κάθε βουλευτικής περιόδου
4.         Άρση  βουλευτική ασυλίας
5.         Ο κάθε βουλευτής θα δικάζεται όπως ο κάθε Έλληνας
6.         Καμία παραγραφή του αδικήματος. Ότι ισχύει για κάθε Έλληνα.

7.         Τα παραπάνω θα ισχύουν και για τους Πρωθυπουργούς
8.         Η παραπομπή ενός βουλευτή δεν θα γίνεται από επιτροπή της Βουλής
9.         Ο βουλευτής θα αμείβεται εάν είναι δημόσιος υπάλληλος με τον μισθό του συν ελάχιστα έξοδα παράστασης. Καμία αμοιβή για την συμμετοχή του σε επιτροπές, οι οποίες θα πρέπει να μειωθούν σημαντικά. Εάν ο βουλευτής δεν είναι υπάλληλος θα αμείβεται με βάση τον μισθό του δημοσίου.
10.       Ο βουλευτής θα συνταξιοδοτείτε από το ταμείο στο οποίο ανήκει και όταν έρθει η ώρα του. Θα μπορεί να λάβει συν  ένα συμβολικό αντίτιμο ως βουλευτική σύνταξη. Βουλευτική μόνο εάν ολοκληρωθεί η τετραετία.
11.       Εκλογές κάθε τέσσερα χρόνια. Σταθερά. Όχι όποτε συμφέρει το κάθε κόμμα.
12.       Οι υποθέσεις δωροδοκίας και μίζας θα εκδικάζονται μέσα σε   ελάχιστους μήνες, όχι πάνω από έξι.
13.       Βάση στο ηθικό και όχι στο νόμιμο
14.       Οι Ανεξάρτητες αρχές θα δίνουν  στην δημοσιότητα αυτομάτως τα ονόματα των παρανομούντων χωρίς ειδική άδεια από την Βουλή. Ο πολιτικός πρέπει να ζει σε μια γυάλα. Θα ανακοινώνονται τα περιουσιακά στοιχεία  και των συγγενών του.
15.       Εξεταστικές επιτροπές θα συγκροτούνται από μέλη εκτός Βουλής. Ανεξάρτητες Αρχές και Δικαστικούς  
16.       Υποθέσεις λαδώματος και μίζας σε κρατικό υπάλληλο, επίσης θα εκδικάζονται άμεσα.
17.       Η πλειοψηφία στα υπηρεσιακά δεν θα είναι εκπρόσωποι των εργαζόμενων.
18.       Πόθεν Εσχες για όλους τους Ελληνες
19.       Καταγγελίες για κρατικούς υπαλλήλους θα αντιμετωπίζονται άμεσα. ΕΔΕ θα διεξάγονται από ανθρώπους άλλων υπηρεσιών ώστε να μην  έχουν σχέση  και να μειωθεί ο κίνδυνος συγκάλυψης της υπόθεσης.
20.       Σε ζητήματα φοροδιαφυγής, θα δημεύεται η περιουσία του φοροφυγά και των συγγενών του πρώτου βαθμού ώσπου εκδικαστεί η υπόθεση του. Αυτό θα γίνεται άμεσα.
21.       Τέλος στις χαριστικές ρυθμίσεις των εξυπνάκηδων
22.       Τέλος στις τροπολογίες της νύχτας. Καμία τροπολογία σε άλλο νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή.
23.       Η βουλή θα νομοθετεί για κάθε υπουργείο δυο ή τρεις φορές το χρόνο. Τα νομοσχέδια θα έρχονται στη Βουλή έτοιμα  από κάθε άποψη με Προεδρικά Διατάγματα και με τις σχετικές διευκρινίσεις.

24.       Στα κόμματα οι εργαζόμενοι με ΑΣΕΠ και όχι μετατάξεις υπαλλήλων
25.       Στα γραφεία των βουλευτών όχι με μετατάξεις. Θα εργάζονται έως τρεις υπάλληλοι
26.       Απόσυρση αστυνομικών από φύλαξη υψηλών προσώπων καθώς αυτά έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν σεκιουριτάδες.
27.       Νόμοι απλοί και κατανοητοί για όλους χωρίς παράθυρα. Κατάργηση όλων των νόμων πριν από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και όπου απαιτείται της Χούντας και τα Βασιλικά Διατάγματα.
28.       Nα κτυπηθεί η πολυνομία
29.       Νόμοι χωρίς παράθυρα. Αυτά τα παράθυρα ευνοούν την διαφθορά και ενισχύουν την λογική της μίζας
30.       Απλό, ξεκάθαρο και σταθερό φορολογικό νομοθετικό πλαίσιο
31.       Σταθερή πολιτική στην Παιδεία. Όχι αλλαγές εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Τα σχολεία θα ανοίγουν κανονικά στην ώρα τους. Εκπαιδευτικοί και βιβλία από την πρώτη μέρα στην θέση τους χωρίς κανένα κενό.
32. Οι βουλευτές να μην μπορούν να είναι και υπουργοί , να μην είναι τα ίδια πρόσωπα Τουλάχιστον σε ένα ποσοστό. Η βουλή νομοθετεί και η κυβέρνηση εκτελεί. Έτσι ξεκαθαρίζει εκτελεστική και νομοθετική εξουσία. 

33.Διαχωρισμός κράτους εκκλησίας

34.Άμεσα έκδοση νέας ηλεκτρονικής ταυτότητας

35.Επιλογή αρχηγού και υποψηφίων βουλευτών από το σύνολο των μελών  και φίλων των κομμάτων

36.       Καμία παρέμβαση βουλευτών και κομμάτων στην λειτουργία του κράτους. Αν βουλευτής εμπλακεί να εκπίπτει από το αξίωμα του. Να κρίνεται από Ανεξάρτητη Αρχή ή την Δικαιοσύνη για αυτό.

37.Άμεση εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας

38.Νομοθέτημα για την μη ισχύει του απόρρητου  προσωπικών δεδομένων πολιτικών και αυτών που διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα. Άρση του απόρρητου των καταθέσεων των Βουλευτών και όσων διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα. 

39.Μόνιμοι υφυπουργοί για πενταετία στο Παιδείας, Υγείας, και Οικονομικών

40.Γενικοί Γραμματείς υπηρεσιακοί για πέντε χρόνια, ανεξαρτήτως ποιο κόμμα βρίσκεται στην κυβέρνηση 
Λεωνίδας Κασάπης