Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Νταμπλούχος ο Ολυμπιακός


Κύπελλο ο Ολυμπιακός, «Κυπελλούχος» ο Αστέρας


Με γκολ του Τζιμπούρ και του Αμπντούν στην παράταση, ο Ολυμπιακός νίκησε τον Αστέρα με 3-1 και στέφθηκε για μια ακόμη φορά κυπελλούχος Ελλάδας, όμως αυτό το Κύπελλο δικαιούται να αισθάνεται ότι το έχει κατακτήσει και ο Αστέρας Τρίπολης, με τους Αρκάδες να έχουν φρικτά και απόλυτα δικαιολογημένα παράπονα από τη διαιτησία.
Κύπελλο ο Ολυμπιακός, «Κυπελλούχος» ο Αστέρας | onsports.gr
Δεν είναι μόνο η εντυπωσιακή σεζόν που πραγματοποίησε φέτος η ομάδα της Αρκαδίας, δεν είναι η εξίσου εξαιρετική εμφάνιση που έπιασαν οι παίκτες της στον τελικό, κόντρα στον πολύ πιο ισχυρό Ολυμπιακό. Είναι, κυρίως, το δικαίωμα στο όνειρο που στέρησαν από τους Αρκάδες οι διαιτητές και συγκεκριμένα ο Γιάχος με τον Τριτσώνη, με το μη καταλογισμό ενός οφθαλμοφανέστατου πέναλτι στο 68ο λεπτό, όταν ο Μανιάτης και ενώ το σκορ ήταν στο 1-1 από τα τέρματα του Ράγιος (13') και του Μήτρογλου (42'), απομάκρυνε με το χέρι τη μπάλα πάνω από τη γραμμή, ενώ αυτή κατευθυνόταν στα δίχτυα μετά από κεφαλιά του Σανκαρέ.
Μια απόφαση που κάλλιστα μπορεί να θεωρηθεί ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, αφού πέναλτι υπέρ του Αστέρα στο 68' και αποβολή του Μανιάτη, θα οδηγούσαν σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες το υπόλοιπο της διεξαγωγής του τελικού.
Πέναλτι, βέβαια, δεν δόθηκε ποτέ και το μόνο που δόθηκε ήταν ένα ηχηρό χαστούκι στην ΕΠΟ και την ελληνική διαιτησία, από δύο πρωτοκλασσάτα στελέχη της που θα πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά για τη σημερινή τους αβλεψία, τη στιγμή μάλιστα, που -υποτίθεται- χρησιμοποιήθηκαν 6 διαιτητές και μάλιστα με βοηθούς γραμμής, για να μην τους... ξεφεύγει τίποτα. Ο δε Τριτσώνης, ως βοηθός τα έκανε... θάλασσα, αφού στη δική του πλευρά καταγράφηκε η επίμαχη φάση και μάλιστα μπροστά στα μάτια του. Οι Αρκάδες διαμαρτύρονται εντονότατα και για ένα ακόμα πέναλτι που ζήτησαν στο 117 σε ανατροπή του Ράγιος από τον Φέισα ο οποίος άπλωσε το χέρι του και το έριξε τον παίκτη του Αστέρα στο έδαφος, για να δοθεί τελικά πέναλτι, αλλά υπέρ του Ολυμπιακού στην επόμενη φάση σε ανατροπή του Αμπντούν από τον Μπαρτολίνι στο ύψος της μεγάλης περιοχής.
Με τη διαιτησία, βέβαια, πρέπει να ασχοληθεί η ΕΠΟ και η ΚΕΔ, κάποια στιγμή. Η ιστορία έγραψε ότι ο Ολυμπιακός είναι ο Κυπελλούχος Ελλάδας και νταμπλούχος, πλέον, και τη σεζόν 2012-2013, ενώ ο Αστέρας Τρίπολης, έχοντας μπροστά και την πρόκληση των Play Offs για να διεκδικήσει την έξοδο στο Τσάμπιονς Λιγκ, επιβεβαίωσε κόντρα στους νταμπλούχους ότι μπορεί να τους κοιτάξει στα μάτια και να τους προκαλέσει τεράστια προβλήματα.
Αποτέλεσμα της τραγικής παρουσίας των διαιτητών, σχεδόν... διακοσμητικής, ήταν και το απόλυτο μπάχαλο που διαδραματίστηκε με τη συμπλήρωση 120 λεπτών στο παιχνίδι, όταν προκλήθηκε γενική συμπλοκή μεταξύ των παικτών των δύο ομάδων, με τον Γιάχο και τους... συνεργάτες του να παρακολουθούν απαθείς και να περιμένουν να... ξεσπάσει η ένταση, μέχρι να αποφασίσουν να παρέμβουν και τελικά να στείλει ο Χιώτης ρέφερι στα αποδυτήρια Μοντεστο και Περόνε με κόκκινη κάρτα.
Η σκακιέρα των προπονητών
Με τη... συνταγή της πρόκρισης επί του ΠΑΟΚ παρουσίασε ο Σάκης Τσιώλης τον Αστέρα Τρίπολης, με μία... διαφορά, στον «άσο». Συγκεκριμένα, ο Φούλοπ, ξεπέρασε το πρόβλημα που αντιμετώπιζε και ξεκίνησε στην αρχική ενδεκάδα. Από εκεί και πέρα, σε σύστημα 4-2-3-1, ο Τσαμπούρης ήταν στα δεξιά, ο Πιπίνης στα αριστερά και στο κέντρο της άμυνας ήταν οι Κουρμπέλης και Σανκαρέ. Πιο μπροστά τους ήταν οι Κοντοές και Ουσέρο σε ρόλο αμυντικών μέσων, με τον Ράγιος σε ρόλο οργανωτή στον άξονα, έχοντας δεξιά τον Ντε Μπλάσις, αριστερά τον Ναβάρο και στην κορυφή ήταν ο Περόνε.
Παράλληλα, σε έμπειρα... χέρια εμπιστεύτηκε την υπεράσπιση της εστίας του Ολυμπιακού και ο Μίτσελ, μια και προτιμήθηκε ο Κάρολ. Οι «ερυθρόλευκοι» παρουσιάστηκαν με σύστημα 4-3-3, με τον Μοδέστο στα δεξιά, τον Χολέμπας αριστερά στην άμυνα και στο κέντρο τους Σιόβα και Μανωλά. Στην μεσαία γραμμή, ο Φέισα ήταν ο αμυντικός μέσος, έχοντας βοήθειες από τους Μασάντο και Μανιάτη. Στην επίθεση, μοναδικός προωθημένος ήταν ο Μήτρογλου, με τον Φουστέρ στα αριστερά και τον Αμπντούν στην αντίθετη πλευρά.
Η ανάλυση του αγώνα
Νευρικό ήταν το παιχνίδι στα πρώτα λεπτά, μια και οι δύο ομάδες προσπαθούσαν να βρουν τα... πατήματά τους. Οι παίκτες του Μίτσελ προσπάθησαν να επιβάλουν τον ρυθμό τους, ενώ αντίθετα, οι γηπεδούχοι θέλησαν αρχικά να προσέξουν στην άμυνα και στην συνέχεια να αναζητήσουν τους διαδρόμους προς την αντίπαλη περιοχή.
Προειδοποίηση και... ειδοποίηση!
Η πρώτη... υποψία καλής φάσης ήταν για τους Πειραιώτες στο 7ο λεπτό, αλλά το σουτ του Αμπντούν βρήκε σε ετοιμότητα τον Φούλοπ, με τους Αρκάδες σιγά σιγά να βρίσκουν αυτοπεποίθηση και να βγαίνουν στην επίθεση. Μάλιστα, στο 10’ ο Ντε Μπλάσις έφτασε μία... ανάσα από το γκολ, όταν ο Ουσέρο εκτέλεσε το κόρνερ, ο βραχύσωμος μεσοεπιθετικός του Αστέρα πήρε την κεφαλιά, από την «καρδιά» της άμυνας του Ολυμπιακού – χωρίς να έχει κανέναν αντίπαλο πάνω του – αλλά ο Κάρολ με ωραία επέμβαση έδιωξε σε κόρνερ.
Η... προειδοποίηση των Πελοποννήσιων φαίνεται πως δεν... ήχησε στα αφτιά των «ερυθρόλευκων», οι οποίοι συνέχισαν να μην έχουν μεγάλη διάθεση στο παιχνίδι τους και στο 14’ ο Ράγιος άνοιξε το σκορ για τον Αστέρα. Ο Ναβάρο άλλαξε ωραία την μπάλα με τον Περόνε, ο πρώτος μπήκε στην περιοχή και έκανε το σουτ, ο Κάρολ απέκρουσε, αλλά ο Βορειοϊρλανδός πορτιέρο δεν είχε... απάντηση στο νέο σουτ του αρχηγού του Αστέρα, ο οποίος έβαλε... φωτιά στην εξέδρα των οπαδών των γηπεδούχων.
Οι παίκτες του Σάκη Τσιώλη είχαν πλέον το ψυχολογικό πλεονέκτημα και προσπάθησαν να κρατήσουν τους φιλοξενούμενους μακριά από την εστία του Φούλοπ, με αποτέλεσμα, οι ποδοσφαιριστές του Ολυμπιακού να αναζητούν τρόπους από τα πλάγια και εκτός περιοχής, μια και στο 22’ η κεφαλιά του Μήτρογλου από σέντρα του Μανιάτη πέρασε άουτ, χωρίς να προκαλέσει κάποια ανησυχία στον Φούλοπ, ενώ στο 25’ το σουτ του Μανιάτη πέρασε άουτ, όπως και η προσπάθεια του Χολέμπας στο αμέσως επόμενο λεπτό.
Ο Αστέρας Τρίπολης έδειχνε να πατάει καλύτερα στο μεγαλύτερο μέρος του πρώτου μέρους, βοηθούμενος και από το γρήγορο τέρμα του Ρούμπεν Ράγιος, αλλά και από την απουσία... σχεδίου στο παιχνίδι του Ολυμπιακού. Οι «ερυθρόλευκοι» είχαν ελάχιστες καλές ενέργειες από συνδυασμούς και προσπαθούσαν κυρίως με βαθιές μπαλιές να προκαλέσουν ρήγματα στην άμυνα των γηπεδούχων, χωρίς οι περισσότερες να έχουν ευτυχή κατάληξη.
Νεύρα και... απάντηση
Η ένταση που υπήρχε στον αγωνιστικό χώρο ήταν μεγάλη, καθώς τουλάχιστον το πάθος περίσσευε και από τους 22 πρωταγωνιστές, κάτι που φάνηκε σε δύο φάσεις, αρχικά στο 29’ με τον Χολέμπας να απωθεί με το κορμί του τον Κοντοέ, με τους δύο ποδοσφαιριστές να αντικρίζουν από κίτρινη κάρτα και εν συνεχεία στο 41’ όταν ο Περόνε τράβηξε εκτός φάσης τον Μοδέστο από τη φανέλα.
Ο Μίτσελ προσπάθησε να αλλάξει την εικόνα της ομάδας του προς το τέλος του πρώτου μέρους, περνώντας στην δεξιά πτέρυγα τον Φουστέρ και τον Αμπντούν στα αριστερά. Μάλιστα, οι δύο ακραίοι μεσοεπιθετικοί του Ολυμπιακού ήταν αυτοί που... έσβησαν μερικώς τα κακώς κείμενα των Πειραιωτών, καθώς στο 42’ ο Αλγερινός κινήθηκε από τα αριστερά, έκανε τη σέντρα στην «καρδιά» της άμυνας του Αστέρα και ο Ισπανός με προβολή, νίκησε τον Φούλοπ, διαμορφώνοντας το 1-1, με το οποίο οι δύο ομάδες πήγαν στα αποδυτήρια για την ανάπαυλα.
Χωρίς αλλαγές... άμεσα η πρώτη!
Οι δύο ομάδες άρχισαν το δεύτερο μέρος του μεγάλου τελικού χωρίς αλλαγές, ωστόσο, δεν άργησε να έρθει η πρώτη διορθωτική κίνηση και ήταν για λογαριασμό του Ολυμπιακού, μια και ο Μίτσελ θέλησε να αλλάξει την εικόνα της ομάδας του. Έτσι, στο 60ο λεπτό, ο Αριέλ Ιμπαγάσα μπήκε στον αγωνιστικό χώρο αντί του Μοδέστο, παίρνοντας παράλληλα και το περιβραχιόνιο του αρχηγού από τον Κορσικανό άσο.
Με την είσοδο του Αργεντίνου, ο Μανιάτης έφυγε από την μεσαία γραμμή και πέρασε στο δεξί άκρο της άμυνας, ενώ ο βραχύσωμος μεσοεπιθετικός πήρε θέση στον άξονα, δίπλα στον Μασάντο και μπροστά από τον Φέισα.
Επτά λεπτά αργότερα, η... απάντηση ήρθε από τον Τσιώλη, ο οποίος προχώρησε στην πρώτη αλλαγή από τον πάγκο. Ο Μπαρτολίνι πήρε τη θέση του Κουρμπέλη και η... σύμπτωση ήταν πως ο Αργεντίνος πήρε και αυτός το περιβραχιόνιο του αρχηγού κατά την είσοδό του, όπως είχε γίνει και λίγα λεπτά νωρίτερα με την είσοδο του Ιμπαγάσα.
Έντονες φωνές από τους Αρκάδες
Τα αίματα... άναψαν στο 68ο λεπτό του αγώνα, όταν ύστερα από κόρνερ του Ράγιος, ο Σανκαρέ πήρε την κεφαλιά στο πρώτο δοκάρι, ο Μανιάτης απομάκρυνε πάνω στην γραμμή, με τους τυπικά γηπεδούχους να διαμαρτύρονται έντονα για πέναλτι, μια και στην προσπάθεια του Σενεγαλέζου, ο αμυντικός του Ολυμπιακού έδιωξε με τον αγκώνα, κάνοντας κίνηση προς την μπάλα, αλλά ο Γιάχος, έπειτα και από διαβουλεύσεις με τον Μάνταλο έδειξε άουτ, μια και στην συνέχεια, ο Ράγιος δεν έκανε σωστά τη σέντρα.
Μάλιστα, οι «ερυθρόλευκοι» θέλησαν να παίξουν άμεσα και να πιάσουν στον... ύπνο τους «κυανοκίτρινους», αλλά η επίθεση που εκδηλώθηκε δεν ήταν σωστή και έτσι χάθηκε η ευκαιρία για το «συγκρότημα» του Μίτσελ.
Οι Πειραιώτες αδυνατούσαν να απειλήσουν σημαντικά την εστία του Φούλοπ, με τους Αρκάδες να βρίσκουν περισσότερους χώρους στην κόντρα επίθεση, με αποτέλεσμα, ο Ισπανός τεχνικός να ολοκληρώσει τις αλλαγές του από το 75ο λεπτό, όταν ο Πάμπλο πήρε τη θέση του Μασάντο, ενώ μερικά λεπτά νωρίτερα, ο Τζεμπούρ είχε μπει αντί του Μήτρογλου.
Φινάλε με... καρδιοχτύπια
Στο δεύτερο ημίχρονο οι αλλαγές ήταν περισσότερες από τις καλές στιγμές που δημιούργησαν οι δύο ομάδες. Μάλιστα, στο 82’ ο Περόνε έδωσε τη θέση του στον Λένσε, σε μία προσπάθεια του Σάκη Τσιώλη να δώσει άλλη... μορφή στην επίθεση/
Στο επόμενο λεπτό ο Ολυμπιακός έχασε μεγάλη ευκαιρία να προηγηθεί, όταν ο Πίνο έκανε το δυνατό σουτ, ο Φούλοπ απέκρουσε, ο Μπαρτολίνι έδιωξε προ του Φουστέρ, η μπάλα παρέμεινε στην κατοχή των «ερυθρόλευκων», οι οποίοι απείλησαν με σουτ του Αμπντούν από τα πλάγια, ο Ούγγρος πορτιέρο των Αρκάδων απέκρουσε και πάλι και στην συνέχεια, ο Μπαρτολίνι έβαλε σωτήρια την κόντρα σε νέο σουτ του Πίνο μέσα από την περιοχή.
Δύο λεπτά αργότερα, ο Κολομβιανός απείλησε και πάλι την εστία των γηπεδούχων, όταν εκτέλεσε το φάουλ με πολλά φάλτσα, η μπάλα κόντραρε στους αμυντικούς του Αστέρα και κατέληξε κόρνερ και η... απάντηση από τους Αρκάδες ήρθε στο 89’ με τον Λένσε, ο οποίος βρέθηκε απέναντι στον Κάρολ, αλλά δεν κατάφερε να νικήσει τον έμπειρο πορτιέρο, ο οποίος είχε τοποθετηθεί σωστά και μπλόκαρε με δεύτερη προσπάθεια.
Από την στιγμή που οι δύο ομάδες δεν κατάφεραν να μετουσιώσουν σε γκολ τις ευκαιρίες που δημιούργησαν, η κανονική διάρκεια του τελικού ολοκληρώθηκε χωρίς νικητή, με αποτέλεσμα να χρειαστεί η μισάωρη παράταση, για την ανάδειξη του Κυπελλούχου Ελλάδας για το 2013.
Τράβηγμα ο Χολέμπας
Ο Χοσέ Χολέμπας στάθηκε άτυχος στο τέλος της κανονικής διάρκειας του μεγάλου τελικού, καθώς δευτερόλεπτα πριν την ολοκλήρωση του 90λεπτου, υπέστη τράβηγμα στο αριστερό πόδι. Όμως, ο Ολυμπιακός είχε ολοκληρώσει τις τρεις αλλαγές, με αποτέλεσμα, ο «Γερμανός» να παραμείνει στον αγωνιστικό χώρο, τουλάχιστον μέχρι το τέλος και στην συνέχεια, το ιατρικό τιμ της ομάδας του Πειραιά, του έδεσε το πόδι για να αγωνιστεί και στο μισάωρο της παράτασης.
Η παραμονή του Χολέμπας στον αγωνιστικό χώρο έφερε εσωτερικές αλλαγές στους «ερυθρόλευκους». Ο διεθνής αμυντικός πέρασε στον άξονα, ο Φέισα πήγε δίπλα στον Μανωλά στο κέντρο της άμυνας και ο Σιόβας πήγε στο αριστερό.
Στα πρώτα λεπτά της παράτασης, ο Ολυμπιακός ήταν αυτός που είχε την πρωτοβουλία των κινήσεων και πίεσε για ένα γκολ. Μάλιστα, η υπεροχή του έφερε... καρπούς στο 8ο λεπτό του έξτρα μισάωρου, όταν ο Πίνο εκτέλεσε το κόρνερ, ο Φουστέρ πήρε την κεφαλιά στην «καρδιά» της άμυνας του Αστέρα, ο Φούλοπ έπεσε σωστά στα δεξιά και έδιωξε, αλλά ο Τζεμπούρ σε κενή εστία έκανε το 2-1 για τους «ερυθρόλευκους», οι οποίοι απέκτησαν μεγάλο προβάδισμα για το Κύπελλο.
Το τέρμα του «τρομοκράτη» έφερε την τελευταία αλλαγή για τον Αστέρα Τρίπολης, με τον Χρήστο Καλαντζή να μπαίνει αντί του Γιάννη Κοντοέ, θέλοντας να κάνει πιο επιθετική την ομάδα του, η οποία πίεζε για το τέρμα της ισοφάρισης, προκειμένου να διεκδικήσει κάτι καλύτερο στην συνέχεια ή στη διαδικασία των πέναλτι.
Πρόβλημα και ο Πιπίνης
Όμως, η ατυχία χτύπησε και τους Αρκάδες, καθώς λίγα λεπτά μετά την τρίτη αλλαγή από τον Σάκη Τσιώλη, ο Πιπίνης ένιωσε ένα σφίξιμο στο αριστερό του πόδι, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να συνεχίσει με όλες του τις δυνάμεις. Μάλιστα, η δεύτερη σύμπτωση της αναμέτρησης είναι πως οι δύο αριστεροί μπακ των ομάδων συνέχισαν με... μπαταρισμένα τα πόδια τους.
Οι προσπάθειες των γηπεδούχων αυξήθηκαν στα τελευταία λεπτά της αναμέτρησης, με αποτέλεσμα να μείνουν πολλοί κενοί χώροι στα μετόπισθεν, τους οποίους προσπάθησε να εκμεταλλευτεί ο Ολυμπιακός. Μάλιστα, στο 24ο λεπτό της παράτασης, ο Ολυμπιακός έχασε σημαντική ευκαιρία να «κλειδώσει» τον αγώνα, όταν ο Πίνο έφυγε στην αντεπίθεση, άλλαξε με τον Αμπντούν, ο Κολομβιανός σούταρε, αλλά πάνω στην γραμμή ο Μπαρτολίνι απέκρουσε.
Τρία λεπτά πριν την ολοκλήρωση του μεγάλου τελικού, οι Ακράδες διαμαρτύρονται για δεύτερο πέναλτι, όταν ο Ράγιος προσπάθησε να μπει στην περιοχή, ο Φέισα τον πίεσε, φάνηκε να τον κρατά, ο άσος του Αστέρα βρέθηκε στο έδαφος, αλλά ο διαιτητής έδειξε να συνεχιστεί το παιχνίδι και στην εξέλιξη της φάσης, ο Μπαρτολίνι ανέτρεψε τον Αμπντούν στα όρια της περιοχής, ο Γιάχος έδειξε το σημείο της άσπρης βούλας, ο Αλγερινός διαμόρφωσε το 3-1 και κάπου εκεί άρχισαν τα... όργανα.
Τα νεύρα από την κερκίδα μεταφέρθηκαν στον αγωνιστικό χώρο, οι παίκτες των δύο ομάδων ήρθαν στα χέρια, ψύχραιμοι δεν... παρουσιάστηκαν και είχαμε γενική σύρραξη με πέντε λεπτά η μπάλα να έχει περάσει σε δεύτερη... μοίρα. Ο Γιάχος απέβαλε τους Μοδέστο και Περόνε στον πάγκο κξαι έπειτα από ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά την επανέναρξη του αγώνα, ο Χιώτης ρέφερι σφύριξε το τέλος, που έδωσε το νταμπλ στον Ολυμπιακό.

Ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος ζητά από τον Ομπάμα να προστατεύσει τον Βαρθολομαίο


ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ

Την προστασία του Βαρθολομαίου ζητά από τον Ομπάμα, ο "Αμερικής", Δημήτριος

Την προστασία του Βαρθολομαίου ζητά από τον Ομπάμα, ο  Αμερικής , Δημήτριος
Επιστολή στον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, Μπαράκ Ομπάμα, απέστειλε ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος, καλώντας τον να ασκήσει την επιρροή του για να διασφαλιστεί η προστασία του οικουμενικού πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής Αμερικής «μόλις έγιναν γνωστά δημοσιεύματα στον τουρκικό Τύπο και σε άλλα μέσα ενημέρωσης που αφορούν σχέδιο δολοφονίας του Παναγιώτατου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος απηύθυνε επιστολή στον πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, προτρέποντάς τον να ασκήσει τις καλές υπηρεσίες της θέσεώς του για να εξασφαλίσει την ασφάλεια του Παναγιωτάτου".

Όπως τονίζεται, «επιπλέον, στην επιστολή ο Αρχιεπίσκοπος, σημειώνοντας την συνεχιζόμενη κρίση στο Χαλέπι της Συρίας, καθώς αγνοούνται ακόμη ο Ελληνορθόδοξος Μητροπολίτης Χαλεπίου κ. Παύλος και ο Συροϊακωβίτης Επίσκοπος κ.

Yohanna, οι οποίοι απήχθησαν από τρομοκράτες, ζητά από τον Πρόεδρο να προστατευθεί ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, τονίζοντας ότι η επί 17 αιώνες παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχου στην Κωνσταντινούπολη αποτελεί την ανώτατη χριστιανική παρουσία χριστιανού θρησκευτικού ηγέτου σε μουσουλμανική χώρα».

Σε δημοπρασία η Ferrari του Τζον Λένον

Η τιμή που θα μπορούσε να πιάσει ανέρχεται στα 337.950 δολάρια, ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασιών Bonham

Το πρώτο αυτοκίνητο του Τζον Λένον, μια Ferrari 330 GT coupe του 1965, πρόκειται να βγει σε δημοπρασία στην Αγγλία τον Ιούλιο.

Η τιμή που θα μπορούσε να πιάσει ανέρχεται στα 337.950 δολάρια, ανακοίνωσε ο οίκος δημοπρασιών Bonhams.

Το αστέρι των Μπιτλς αγόρασε την μπλε Ferrari αφότου πέρασε της εξετάσεις απόκτησης διπλώματος οδήγησης, στις αρχές του 1965, την ίδια περίοδο που το περίφημο συγκρότημα ηχογράφησε την επιτυχία του "Ticket to Ride", ανέφερε ο οίκος δημοπρασιών σε σχετική ανακοίνωση.

Ο Λένον ήταν 24 ετών όταν αγόρασε, έναντι 6.500 λιρών, το αυτοκίνητο, το οποίο χρησιμοποίησε για τρία χρόνια, πριν το πουλήσει. Η Ferrari είχε "προκριθεί" στα μάτια του Λένον, από μια μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων της εποχής όπως η Maserati, η Aston Martin και η Jaguar.

Η Ferrari της οποίας το αρχικό μπλε χρώμα έχει αποκατασταθεί, θα πωληθεί με την αρχική πινακίδα κυκλοφορίας η οποία θα συνοδεύεται από όλα τα έγγραφα που αφορούν την περίοδο κατοχής της από τον Τζον Λένον, ο οποίος δολοφονήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1980 σε ηλικία 40 ετών.


ΠΗΓΗ  skai.gr, grafida-sintikis.blogspot.gr

Ολυμπιακός- Ρεάλ στον τελικό της Ευρωλίγκας


Ο Ολυμπιακός νίκησε 69-52 με κορυφαίο τον Καιλ Χαινς

Ο Ολυμπιακός στον τελικό του φάιναλ φορ με θρίαμβο επί της ΤΣΣΚΑ


Ο Ολυμπιακός στον τελικό του φάιναλ φορ με θρίαμβο επί της ΤΣΣΚΑ
Οι παίκτες του Ολυμπιακού, αποθεώνονται από τους οπαδούς, μετά την θριαμβευτική πρόκριση στον τελικό της Ευρωλίγκα
Μαγικός ο Ολυμπιακός θριάμβευσε επί της ΤΣΣΚΑ Μόσχας με 69-52 και προκρίθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στον τελικό του φάιναλ-φορ της Ευρωλίγκα, στο Λονδίνο. Το βράδυ της Κυριακής, ο Ολυμπιακός θα αντιμετωπίσει τη Ρεάλ Μαδρίτης.   

Με τέτοια εμφάνιση πάντως οι Ερυθρόλευκοι μπορούν να ονειρεύονται και πάλι την κατάκτηση του τίτλου. Ηταν η καλύτερη φετινή τους εμφάνιση!  Σπουδαία απόδοση  από τους Κάιλ Χαινς και Πέρο Αντιτς.   

Με άμυνα για σεμινάριο, ο Ολυμπιακός δεν άφησε τους παίκτες της ΤΣΣΚΑ να πάρουν ανάσα και τους υποχρέωσε σε άναρχες επιθέσεις. Οι παίκτες του Ολυμπιακού είχαν πάνω απ' όλα ψυχή και πάντα ήξεραν πως θα αντιδράσουν κάθε φορά που η ρωσική ομάδα προσπαθούσε να μειώσει.      

«Η άμυνα ήταν εκπληκτική, ακόμα κι εγώ έμεινα έκπληκτος. Η ομάδα έπαιξε φανταστικά, βγάλαμε πάθος και ενέργεια , μένει άλλο ένα ματς και εδώ που φτάσαμε πρέπει να πάρουμε το τρόπαιο», είπε ο  Βασίλης Σπανούλης. 

Η πρόθεση του προπονητή του Ολυμπιακού, Γιώργου Μπαρτζώκα, ήταν να πιέσει τον Τεόντοσιτς (αλλά και οποιονδήποτε άλλο οργανωτή) ώστε η μπάλα να μην περνάει στους ψηλούς. Οι Ερυθρόλευκοι, έπαιξαν σπουδαία άμυνα στο «πικ εν ρολ» της ΤΣΣΚΑ, ο Τεόντοσιτς έμεινε εκτός ρυθμού και τα ποσοστά στα σουτ για την ομάδα του Ετόρε Μεσίνα ήταν δραματικά χαμηλά. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πρώτο μέρος, οι παίκτες της ΤΣΣΚΑ δυσκολεύονταν ακόμα και στις βολές (3/10). 

Την ίδια στιγμή, οι Ερυθρόλευκοι με αυτοπεποίθηση  κυριαρχούσαν στα ρημπάουντ και κρατούσαν ένα σταθερό προβάδισμα στο σκορ, το οποίο μετά το 14' (35-23)  δεν έπεσε ποτέ κάτω από δέκα πόντους. 

Να σημειώσουμε ότι στην τρίτη περίοδο, η ΤΣΣΚΑ σκόραρε μόνο με βολές (8/10) ενώ είχε 0/10 σουτ! Το σημαντικό ήταν πως οι παίκτες του Ολυμπιακού έδειχναν όσο περνούσε ο χρόνος ότι δεν μπορούσαν να χάσουν το παιχνίδι.   

Ο Ολυμπιακός τέλειωσε το ματς με 20/41 διποντα, 5/18 τρίποντα, 14/17 βολές. Οι παίκτες του μάζεψαν 41 ρημπάουντ (12 επιθετικά), έκαναν πέντε κλεψίματα, μοίρασαν 10 ασιστ και υπέπεσαν  σε 12 λάθη. 

Η ΤΣΣΚΑ είχε 7/21 δίποντα, 7/24 τρίποντα, 17/30 βολές, 29 ρημπάουντ, τρία κλεψίματα, 13 λάθη, οκτώ ασιστ, πέντε κοψίματα. 

Τα δεκάλεπτα: 17-24, 28-40, 36-53,52-69

ΤΣΣΚΑ: Τεόντοσιτς 5 (0/4δ,1/5τρ, 2/4β), Μίτσοβ 3 (1), Τζάκσον 7 (1), Κρστιτς 2, Γουίμς 13 (2), Ερτζεγκ 2, Βοροντσέβιτς 2, Καούν (7 (7ρ), Χριάπα 11(2), Παπαλουκάς. 

Ολυμπιακός: Χαινς 13 (5/10δ, 3/3β, 10ρ, 2κλεψ, 2ασ), Λο 6, Αντιτς 13 (2/4δ, 2/5 τρ, 3/4β), Σπανούλης 8 (3/6δ, 0/6τρ, 2/3β,5ρ, 3λ,4ασ), Περπέρογλου 8 (1), Σερμαντίνι 5, Σλούκας 5 (1), Πάουελ, Πρίντεζης 6 (5ρ), Παπανικολάου 5, Κατσίβελης. 
 18 χρόνια (1995).

«Ξαναζεί» το εστιατόριο της Φώφης στο Βερολίνο


Ένα αφιέρωμα στο θρυλικό «Εστιατόριον», δημιούργημα της Φώφης Ακριθάκη και του συζύγου της Αλέξη Ακριθάκη, που αποτέλεσε ένα από τα πιο ονομαστά στέκια όχι μόνο του Βερολίνου αλλά ολόκληρης της Ευρώπης, εγκαινιάζεται στις 17 Μαϊου, στο Μουσείο 'Αλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης( στην Πλ. Αγ. Ασωμάτων, στο Θησείο).

Η έκθεση με τίτλο FOFI'S, Berlin - Το Βερολίνο της Φώφης Ακριθάκη: 1969 - 1997» ξαναζωντανεύει μια ολόκληρη εποχή μέσα από αντικείμενα, ντοκουμέντα από τη λειτουργία του εστιατορίου και έργα του Αλέξη Ακριθάκη και των κορυφαίων καλλιτεχνών που γνώρισε και φιλοξένησε το περίφημο εστιατόριο της Φώφης.

Το Fofi's, όπως έμεινε γνωστό, ήταν σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, από το 1976 έως το 1997 όχι μόνο το στέκι, το ραντεβού, ένας τόπος συναναστροφής, ένα κορυφαίο ρεστοράν του Βερολίνου αλλά και ένα σημείο συνάντησης και ατελείωτων συζητήσεων σε μια εποχή και μια πόλη που ξαναγραφόταν η ιστορία της Ευρώπης.

FOFI’S, Berlin: Το Βερολίνο της Φώφης Ακριθάκη: 1969 - 1997


Αλέξη Ακριθάκη “Μπάρ”
Το Μουσείο Άλεξ Μυλωνά – Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση FOFI’S, Berlin – Το Βερολίνο της Φώφης Ακριθάκη: 1969 – 1997 την οποία επιμελήθηκαν ο Ντένης Ζαχαρόπουλος και ο Αλέξιος Παπαζαχαρίας. Η έκθεση αποτελεί αφιέρωμα στο ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΝ της Φώφης Ακριθάκη, το οποίο για είκοσι χρόνια αποτέλεσε ένα από τα πιο ονομαστά “στέκια” όχι μόνο του Βερολίνου αλλά ολόκληρης της Ευρώπης και θα μείνει στην ιστορία με το όνομαFofi’s. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 3 Νοεμβρίου και εγκαινιάζεται την Παρασκευή 17 Μαΐου, στις 20:30

FOFI'S Berlin_Joseph Beuys
Από το 1972 μέχρι  το 1997 η πληθωρική προσωπικότητα  της κοσμοπολίτισσας Φώφης  Ακριθάκη συγκέντρωνε γύρω της κορυφαίες διεθνείς προσωπικότητες της τέχνης, της λογοτεχνίας, του κινηματογράφου, του θεάτρου, της μόδας, της μουσικής αλλά και της πολιτικής. To Fofi's θα παραμείνει καθόλη τη διάρκεια της λειτουργίας του όχι μόνο το στέκι, το ραντεβού, ένας τόπος συναναστροφής, ένα κορυφαίο ρεστοράν του Βερολίνου αλλά και ένα σημείο συνάντησης και ατελείωτων συζητήσεων σε μια εποχή και μια πόλη που ξαναγραφόταν η ιστορία της Ευρώπης. 


FOFI'S Berlin_Laurie Anderson
Η Φώφη Ακριθάκη φτάνει στο Βερολίνο με τον σύζυγό της Αλέξη Ακριθάκη, υπότροφο της DAAD εκείνη την εποχή, το 1969. Το 1972 ανοίγει το ελληνικό εστιατόριο Αχ Βαχ με τον αυστριακό καλλιτέχνη Michel Würthle και τον Oswald Weiner, το οποίο διακοσμεί ο Αλέξης Ακριθάκης. Το 1976 πια μαζί με τους Κώστα Κασάμπαλη και Βασίλη Κουράφαλη ανοίγει το περίφημοΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΝ, στο οποίο κατευθείαν αρχίζουν να συχνάζουν καλλιτέχνες που η Φώφη Ακριθάκη έχει γνωρίσει ήδη από το Αχ Βαχ αλλά και από τον κύκλο του Αλέξη Ακριθάκη που λόγω της DAAD είχε επαφές σχεδόν με τους περισσότερους καλλιτέχνες που δούλευαν στο Βερολίνο τότε. Το ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΝ θα κλείσει το 1996 και ένα χρόνο αργότερα η Φώφη Ακριθάκη θα γυρίσει μόνιμα πια στην Ελλάδα, φέρνοντας μαζί της έργα καλλιτεχνών και αντικείμενα, αναμνήσεις και ντοκουμέντα που μεταφέρουν την ξεχωριστή ατμόσφαιρα του Fofi's και του Βερολίνου του '70, του '80 και του '90 στη σημερινή Αθήνα.

OFI'S Berlin_Αλέξης & Φώφη Ακριθάκη
Στην έκθεση FOFI'S, Berlin - Το Βερολίνο της Φώφης Ακριθάκη: 1969-1997, παρουσιάζονται ντοκουμέντα από τη λειτουργία του εστιατορίου και έργα των: Αλέξη Ακριθάκη, Χρήστο Μπουρονίκο, Γιάννη Κουράκη, Rebecca HornRobert Rauschenberg, Francis Bacon, Robert Wilson, Ed Kienholz, Γιάννη Κουνέλλη, Thierry NoirMarkus LüpertzGünter Brus,  Michel Würthle, Λίζη Καλλιγά, Jakob Mattner, Heiner Müller, Thomas Brasch, Wolfgang Rihm, Bernd Koberling, Lucio Fanti, Takis, Oswald Wiener, Gerhard Rühm, Dieter Roth, Hermann Nitsch, Martin Kippenberger.


 Στην έκθεση θα παρουσιαστεί επίσης η εγκατάσταση  του Αλέξη Ακριθάκη “Μπάρ”. Το “Μπαρ” φέρει την εμπειρία του Ακριθάκη του νυχτερινού Βερολίνου, όπου το μπαρ είναι ο τόπος στον οποίο ο  κόσμος γνωρίζεται, συζητάει και επικοινωνεί, ο τόπος στον οποίο φίλοι, συνεργάτες, συνοδοιπόροι ή και άγνωστοι βρίσκονται για να περάσουν καλά χωρίς να έχει σημασία ούτε ποιοί είναι ούτε από που ήρθαν. Ένα σημείο στο οποίο οι άνθρωποι μπορεί να συνδέονται από μια κοινή πεποίθηση έως μια σκέψη της στιγμής. Ο Ακριθάκης παρουσίασε την συγκεκριμένη εγκατάσταση πρώτη φορά το 1981 στη γκαλερί Bernier, όπου το μπαρ να λειτουργούσε επιτρέποντας στον καλλιτέχνη να παρουσιάσει ένα συνολικό έργο, όπου ο χώρος και το έργο γίνονται ένα.

Επιμέλεια Έκθεσης : Ντένης Ζαχαρόπουλος & Αλέξιος Παπαζαχαρίας
Διάρκεια : 17 Μαΐου – 3 Νοεμβρίου 2013
Εγκαίνια : Παρασκευή, 17 Μαΐου 2013, 20:30 


Συντονισμός & Επικοινωνία: Ελένη Κωτσαρά, eleni.kotsara@mmca-mam.gr


Μουσείο Άλεξ Μυλωνά - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης  Τέχνης 


Πλ. Αγίων Ασωμάτων 5, Θησείο

10554 Αθήνα

T: 210 3215717

F: 210 3215712





Ώρες λειτουργίας:

Τετάρτη – Παρασκευή –  Σάββατο : 11.00 – 19.00

Πέμπτη  : 13.00 – 21.00

Κυριακή  : 11.00 – 16.00

Δευτέρα & Τρίτη : Κλειστά

ΠΗΓΗ taeikastika.blogspot.gr, grafida-sintikis.blogspot.gr

Αποθεώθηκαν οι Depeche Mode από το ελληνικό κοινό τους

Το θρυλικό βρετανικό ηλεκτροπόπ συγκρότημα, οι Depeche Mode, κατέκτησε το ελληνικό κοινό σε μία συναυλία που δικαίως οι θεατές αποκάλεσαν μουσικό γεγονός της χρόνιας.


Οι πόρτες του Terra Vibe Park στη Μαλακάσα άνοιξαν χθες στις 18:30 για να υποδεχτούν τους χιλιάδες φαν του συγκροτήματος, οι οποίοι είχαν κατακλύσει την περιοχή από νωρίς, καθώς τα περισσότερα εισιτήρια είχαν προπωληθεί εδώ και μήνες. Άνθρωποι όλων των ηλικιών και από διάφορα μέρη της Ελλάδας, άλλοι έχοντας ταξιδέψει με πούλμαν, άλλοι με ιδιωτικά αυτοκίνητα αλλά και από πιο κοντινούς προορισμούς με μοτοποδήλατα, είχαν αρχίσει να καταφθάνουν για τη μουσική αυτή γιορτή.

Πολλοί ήταν αυτοί που είχαν στηθεί από νωρίς στις κλειστές -μέχρι εκείνη την ώρα- πύλες, ενώ αρκετοί θεατές ταλαιπωρήθηκαν επειδή υπήρχε πρόβλημα με το μηχάνημα που «διαβάζει» τα barcode στα εισιτήρια με αποτέλεσμα χιλιάδες άτομα να στοιβάζονται στην είσοδο του χώρου. Ωστόσο το πρόβλημα αποκαταστάθηκε σχετικά γρήγορα καθώς οι διοργανωτές άνοιξαν και μια δεύτερη είσοδο προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και να μην υπάρξουν προβλήματα. Παρά τα μικροπροβλήματα που παρατηρήθηκαν στην αρχή και τα οποία ξεπεράστηκαν, η διοργάνωση από την «Didi Music» ήταν αντάξια της ποιότητας των Depeche Mode.

Ανάμεσα στους θεατές έβρισκε κανείς έφηβους αλλά και πενηντάρηδες, πολλοί γονείς με τα παιδιά τους που ήθελαν να τους «μυήσουν» στη μαγεία της ηλεκτρονικής μουσικής και οι οποίοι δεν μπορούσαν να κρύψουν τον ενθουσιασμό τους γι’ αυτή τη μεγάλη συνάντηση. Μία συνάντηση την οποία το κοινό περίμενε τρία χρόνια, καθώς η τότε προγραμματισμένη συναυλία τους ακυρώθηκε λόγω προβλήματος υγείας του τραγουδιστή Ντέιβ Γκάχαν.

Λίγο μετά τις επτά, στη σκηνή Vibe Stage ανέβηκαν οι δικοί μας «Space Blanket», το μουσικό δίδυμο, με τις επιρροές από την ηλεκτρονική μουσική, οι οποίοι κατάφεραν να προετοιμάσουν κατάλληλα «το έδαφος», για την προσγείωση των Depeche Mode, στον συναυλιακό χώρο.

Οι επευφημίες συνεχίστηκαν και για το support group των Depeche Mode, τους F.O.X., τη νεοσύστατη ηλεκτροπόπ μπάντα από το Essex. Για περισσότερη από μισή ώρα ξεσήκωσαν την Terra Stage, προτού οι Depeche Mode ανέβουν στη σκηνή.

Επιβεβαιώνοντας την αγγλική φήμη για τη συνέπειά τους λίγα μόλις λεπτά μετά τις εννιά και υπό τα αλλεπάλληλα χειροκροτήματα των χιλιάδων θαυμαστών τους, η τριμελής μπάντα, έκανε την εμφάνισή της στη σκηνή. Για περίπου δυόμιση ώρες, κοινό και συγκρότημα δεν έπαψαν να τραγουδούν και να χορεύουν. Ο frontman του συγκροτήματος Ντέιβ Γκάχαν, χαιρέτισε το κοινό στα ελληνικά και εκείνο ανταποκρίθηκε με χειροκροτήματα και επευφημίες.

Ο ουρανός της Μαλακάσας φωτίστηκε με μπλε, κόκκινο και πράσινο, την ώρα που οι Depeche Mode ερμήνευαν γνωστά κομμάτια από το άλμπουμ «Songs of Faith and Devotion» (1993), καθώς και από το πρόσφατο «Delta Machine». Τη συναυλία έκλεισαν με το κομμάτι «Never Let Me Down Again». Η ηχητική κάλυψη της συναυλίας ήταν εξαιρετική, ενώ οι εντυπώσεις από τους θεατές ήταν οι καλύτερες.

Οι Ντέιβ Γκάχαν, Μάρτιν Γκορ και Άντι Φλέτσερ, θα συνεχίσουν αυτό το μαγικό ταξίδι, καθώς θα δώσουν συνολικά 34 συναυλίες σε 25 ευρωπαϊκές χώρες με πάνω από 1,5 εκατ. θεατές, και θα συνεχίσουν τις εμφανίσεις τους στη Βόρεια Αμερική.

ΠΗΓΗ inews.gr, grafida-sintikis.blogspot.gr

Λήξη συναγερμού για τρία πιθανά θύματα του νέου κορωνοϊού στη Γαλλία

Έληξε ο συναγερμός από τις γαλλικές αρχές για τα τρία πιθανά θύματα του νέου κορωνοϊού, ανοικτό το ενδεχόμενο για ένα τέταρτο, έπειτα από την καταγραφή του πρώτου ασθενούς


Οι ιατρικές αναλύσεις απέκλεισαν το ενδεχόμενο να έχουν προσβληθεί από ιό που προκαλεί οξυμένα αναπνευστικά προβλήματα τρείς άνθρωποι οι οποίοι είχαν έλθει σε κοντινή επαφή με έναν 65χρονο, ο οποίος νοσηλεύεται με τέτοια συμπτώματα σε νοσοκομείο της βορείου Γαλλίας, όμως ανοικτή παραμένει η πιθανότητα για μία τέταρτη περίπτωση.
Για την τελευταία περίπτωση, έναν άλλο ασθενή, ο οποίος μοιραζόταν το ίδιο δωμάτιο με τον ηλικιωμένο που είναι το μόνο κρούσμα που έχει διαγνωσθεί, «είναι απαραίτητες και επιπλέον εξετάσεις», ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας.
Ο ασθενής αυτός νοσηλευόταν στο διπλανό κρεββάτι από τον 65χρονο, ο οποίος νοσεί από τον νέο κορωνοϊό (που έχει ομοιότητες με αυτόν του SARS) κατά την περίοδο που είχε εισαχθεί στο νοσοκομείο της Βαλενσιάν, μεταξύ 27 και 29 Απριλίου. Σήμερα νοσηλεύεται στη μονάδα λοιμωδών στο Παν/μιακό Νοσοκομείο της Λίλλης.
Το πρώτο κρούσμα του νέου κορωνοϊού στη Γαλλία επιβεβαιώθηκε στις 7 Μαΐου, υπενθυμίζει το γαλλικό υπουργείο.
Ο άνδρας αυτός είχε μείνει στο Ντουμπάι από τις 9 έως τις 17 Απριλίου, προτού νοσηλευθεί στη Γαλλία με οξέα αναπνευστικά προβλήματα.
Άλλα κρούσματα του ιού έχουν εντοπισθεί στη Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία, τη Βρετανία και τη Γερμανία. Συνολικά 33 κρούσματα του νέου κορωνοϊού έχουν καταγραφεί από τον Σεπτέμβριο του 2012 και 18 άνθρωποι έχουν φύγει από τη ζωή λόγω της ασθένειας—11 εκ των οποίων στη Σαουδική Αραβία—επισημαίνει ο ΠΟΥ.

Το υγιές τμήμα της FBB απορροφά η Εθνική Τράπεζα

Το υγιές τμήμα της First Business Bank (FBB) απορροφά η Εθνική Τράπεζα μετά από διαγωνιστική διαδικασία που προωθήθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας


2013, το δίκτυο των 19 καταστημάτων της FBB θα λειτουργεί υπό το σχήμα και την ευθύνη της Εθνικής Τράπεζας, με τις συναλλαγές των πελατών της FBB, καταθετικών και δανειακών, να πραγματοποιούνται κανονικά και χωρίς καμία αλλαγή ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία της τράπεζας.
Η προσφορά της Εθνικής Τράπεζας με την απορρόφηση του υγιούς τμήματος της FBB διασφαλίζει πλήρως τους καταθέτες και πελάτες στην τράπεζα αυτή.
Τα βασικά στοιχεία του υγιούς τμήματος της First Business Bank (με βάση στοιχεία 31ης Μαρτίου 2013) που αποκτήθηκαν από την Εθνική Τράπεζα αφορούν σε:
- 1,4 δισ. ευρώ στοιχεία Παθητικού, εκ των οποίων 1,2 δισ. ευρώ Καταθέσεις, και 162 εκατ. ευρώ Λοιπές Υποχρεώσεις.
- 1,3 δισ. ευρώ στοιχεία Ενεργητικού, εκ των οποίων 1,2 δισ. ευρώ Χορηγήσεις μετά από προβλέψεις και 152 εκατ. ευρώ λοιπά στοιχεία Ενεργητικού.
Υπογραμμίζεται ότι ανεξάρτητη ελεγκτική εταιρεία θα αξιολογήσει τα στοιχεία του ισολογισμού της FBB με τη διενέργεια due diligence.
Η διαφορά μεταξύ της προσωρινώς αποτιμηθείσας αξίας των μεταβιβαζομένων στοιχείων Ενεργητικού και Παθητικού θα καλυφθεί από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, σύμφωνα με την ισχύουσα διαδικασία, που θα έχει ως αποτέλεσμα την παροχή πρόσθετης ρευστότητας.
Η απορρόφηση του υγιούς τμήματος της First Business Bank θα γίνει με προηγούμενη πλήρη κεφαλαιοποίηση της τράπεζας αυτής, από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Αποκλειστικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας στη διαγωνιστική διαδικασία ήταν η Credit Suisse Securities (Europe) Limited.
Η συμμετοχή της Εθνικής Τράπεζας στην αναδιάρθρωση του πιστωτικού μας συστήματος δεν επηρεάζει την εν εξελίξει διαδικασία αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της Εθνικής, για την οποία το Ενημερωτικό της Δελτίο αναμένεται να εγκριθεί τη μεθεπόμενη εβδομάδα από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Ανακοίνωση τράπεζας της Ελλαδος
Σε ανακοίνωσή της η ΤτΕ επισημαίνει ότι η First Business Bank (FBB) ενημέρωσε την Τράπεζα της Ελλάδος ότι δεν κατέστη δυνατό να αντλήσει τα απαιτούμενα κεφάλαια για την ανακεφαλαιοποίησή της.
Η Τράπεζα της Ελλάδος, με γνώμονα τη διασφάλιση των καταθέσεων και της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, διερεύνησε, στο πλαίσιο των διαδικασιών εξυγίανσης που προβλέπει ο νόμος 3601/2007, το ενδιαφέρον πιστωτικών ιδρυμάτων για την απόκτηση στοιχείων ενεργητικού και παθητικού της FBB και αποφάσισε τη μεταβίβασή τους στην Εθνική Τράπεζα, μετά από σχετική πρόταση της τελευταίας που έλαβε την έγκριση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Τα προς μεταβίβαση στοιχεία παθητικού περιλαμβάνουν το σύνολο των καταθέσεων, ενώ τα προς μεταβίβαση στοιχεία ενεργητικού περιλαμβάνουν ιδίως τα δάνεια, με εξαίρεση όσα βρίσκονται σε οριστική καθυστέρηση. Το ποσό της διαφοράς της αξίας των μεταφερόμενων στοιχείων παθητικού και ενεργητικού καταβάλλεται από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας όπως ορίζει ο νόμος.
Η άδεια της FBB ανακλήθηκε. Η τράπεζα τέθηκε σε ειδική εκκαθάριση και από το προϊόν της θα ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις τρίτων με τη σειρά που ορίζει ο νόμος.Εκκαθαριστής ορίστηκε ο κ. Ιωάννης Γαλανόπουλος.
Οι καταθέσεις του συνόλου των πελατών της FBB είναι διασφαλισμένες στο ακέραιο και η εξυπηρέτηση των πελατών της συνεχίζεται απρόσκοπτα.

Ν.Μηταράκης: Νέα σελίδα στις σχέσεις Ελλάδας - Κίνας


Μια νέα σελίδα στις σχέσεις Ελλάδας-Κίνας ανοίγει με την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά στο Πεκίνο, τονίζει από την κινεζική πρωτεύουσα ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Νότης Μηταράκης.

Ν.Μηταράκης: Νέα σελίδα στις σχέσεις Ελλάδας-Κίνας
Ο κ. Μηταράκης, που βρέθηκε στην κινεζική πρωτεύουσα ενόψει της επίσκεψης του πρωθυπουργού την ερχόμενη εβδομάδα, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι ο Αντώνης Σαμαράς είναι μετά τον Πρόεδρο της Γαλλίας, Φρανσουά Ολάντ ο δεύτερος ηγέτης χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που επισκέπτεται την Κίνα μετά την ανάληψη του τιμονιού της χώρας από τη νέα κινεζική ηγεσία.
Ισχυροποιούμε μια ιστορικά καλή σχέση
« Η Κίνα, ως γνωστόν, είναι μία από τις μεγαλύτερες υπερδυνάμεις του κόσμου. Είναι σημαντικό ότι επιλέχθηκε η πρόσκληση προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό να είναι από τις πρώτες, που έκανε η νέα πολιτική ηγεσία της Κίνας» είπε ο κ. Μηταράκης και πρόσθεσε: «Αυτό αποδεικνύει την ιδιαίτερα καλή σχέση μεταξύ των δύο κρατών και των δύο λαών, μια ιστορικά καλή σχέση, την οποία τώρα με αυτή την επίσκεψη ισχυροποιούμε ακόμη περισσότερο. Αυτό δίνει ένα πολύ σημαντικό πολιτικό μήνυμα για τις σχέσεις, που επικρατούν, αυτή τη στιγμή, μεταξύ της Ελλάδος και της Κίνας.
Σχετικά με το κλίμα που επικρατεί στο Πεκίνο ενόψει της επίσκεψης του κ. Σαμαρά, ανέφερε ότι «οι επαφές, που έχουμε κάνει με το υπουργείο Εμπορίου στην Κίνα, είναι πολύ θετικές, υπάρχει ένα καλό κλίμα. Στην αποστολή του Πρωθυπουργού, όπως γνωρίζετε, θα συμμετάσχουν και σημαντικοί επιχειρηματίες και εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων. Οι σχέσεις της Ελλάδος με την Κίνα είναι καλή εδώ και χρόνια. Αυτό που είναι σημαντικό τώρα είναι να προχωρήσουμε ακόμα περαιτέρω σε συγκεκριμένες συμφωνίες συνεργασίας στον επενδυτικό και στον εξαγωγικό τομέα».
Παράλληλα, σημείωσε ότι «η συνεργασία μεταξύ των δύο κρατών έχει ήδη ξεκινήσει. Στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων, γνωρίζουμε ότι η Κίνα έχει ήδη συμμετάσχει σε ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα και έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον να συμμετάσχει και σε νέους διαγωνισμούς, που θα γίνουν στο αμέσως προσεχές διάστημα. Υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ειδικά στον τομέα των υποδομών, δηλαδή λιμάνια και αεροδρόμια. Γι' αυτό θέλουμε να δούμε πώς θα εκδηλωθεί, όταν ξεκινήσουν οι σχετικοί διαγωνισμοί. Με αυτή την επίσκεψη, θα δοθεί η ευκαιρία να γίνουν και οι σχετικές συζητήσεις. Υπάρχει επίσης μία συνεργασία μεταξύ της Ελλάδος και της Κίνας αρκετά σημαντική στον τομέα της ναυτιλίας. Ήδη, σας θυμίζω ότι, από το 2010, υπάρχει ένα μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο έθεσε ένα γενικό πλαίσιο και πλέον προχωράμε στη φάση της υλοποίησης».
Ειδικά για τον τουρισμό, υπογράμμισε ότι το ενδιαφέρον από την πλευρά της Κίνας, είναι πολύ μεγάλο. «Είναι μία πολύ σημαντική αγορά για εμάς η Κίνα και αυτή την αγορά θέλουμε να καλλιεργήσουμε. Επίσης, είναι μεγάλο το ενδιαφέρον για την εισαγωγή προϊόντων από την Ελλάδα στην Κίνα και γι' αυτό στην αποστολή, μαζί με τον Πρωθυπουργό, θα έλθουν στην Κίνα εκπρόσωποι εξαγωγικών κλάδων και εξαγωγικών φορέων».
Όσον αφορά στις επενδύσεις συμπλήρωσε πως «υπάρχουν μεγάλες προοπτικές, προοπτικές, όμως, που απαιτούν σκληρή και συστηματική δουλειά, για να υλοποιηθούν. Σας θυμίζω κάτι το οποίο λέω σε κάθε ευκαιρία ότι η Ελλάδα διεκδικεί επενδύσεις, την ίδια εποχή που σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου διεκδικούν επενδύσεις. Η προσέλκυση επενδύσεων είναι ένας πάρα πολύ ανταγωνιστικός χώρος. Η Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, προσφέρει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα. Είναι σημαντικό να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων, που ίσως έχουν συζητηθεί στο παρελθόν ή ξεκινάνε τώρα».

Στην Ισλανδία ο Πάνος Καμμένος

Τι θα συζητηθεί στις εργασίες του συμβουλίου αρχηγών της Συμμαχίας των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών στο Ρέικιαβικ



Στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας βρίσκεται ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων Πάνος Καμμένος και συμμετέχει στις εργασίες του συμβουλίου αρχηγών της Συμμαχίας των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών.
Η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή ομάδα, στην οποία ανήκουν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες αποτελεί την κατ' εξοχήν αντιφεντεραλιστική ευρωπαϊκή πολιτική κίνηση.
Στο συμβούλιο των αρχηγών συζητούνται θέματα που έχουν σχέση με το μέλλον της Ευρώπης, την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, τη διαμόρφωση της αντιφεντεραλιστικής στρατηγικής εν όψει των επικείμενων Ευρωεκλογών τον Μάιο του 2014, την αντίθεση της Συμμαχίας "στη μετεξέλιξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε γερμανική Ευρώπη" όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, καθώς "και την προάσπιση του έθνους-κράτους και της εθνικής ταυτότητας των ευρωπαϊκών λαών στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής συνεργασίας και τέλος θέματα ενεργειακής πολιτικής".