Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

Ομιλία της Φ. Αραμπατζή στη Βουλή για το Σ/Ν υπουργείου Παιδείας-Μετεγραφές 16.01.13


Συνεδρίαση Ολομέλειας 16/1/2013 PΣΤ' (Β' μέρος)
Ομιλία της βουλευτού Νομού Σερρών της Νέας Δημοκρατίας, Φωτεινής Α. Αραμπατζή, την Τετάρτη (16/1) στη συζήτηση στη Βουλή για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας για την "Οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού"

Δείτε το βίντεο της ομιλίας της βουλευτού  Νομού Σερρών της Νέας Δημοκρατίας, Φωτεινής Α. Αραμπατζή, την Τετάρτη (16/1) στη συζήτηση στη Βουλή για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας  για την "Οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού"


Ομιλία της Φ. Αραμπατζή Βουλή Σ/Ν Παιδείας-Μετεγγραφές http://youtu.be/PtlFqbK9_Bc 




Κύριοι Υπουργοί,

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Το παρόν σχέδιο νόμου, στο οποίο ολοκληρώνεται η διαδικασία σύστασης δύο νέων φορέων, του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και του Εθνικoύ Οργανισμού Πιστοποίησης Προσώπων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, απορροφώντας με συγχώνευση άλλους συναφείς φορείς, απηχεί το πνεύμα εξορθολογισμού, της βέλτιστης και οικονομικότερης απόδοσης, του νοικοκυρέματος της Δημόσιας Διοίκησης, που θέλει να εφαρμόσει η σημερινή Κυβέρνηση.

Απηχεί και συνάδει όμως και  με την υφιστάμενη σκληρή οικονομική και κοινωνική συγκυρία, λαμβάνοντας ειδική μέριμνα για τη στήριξη της ελληνικής οικογένειας, που καλείται να σπουδάσει τα παιδιά της υπό την παρούσα οικονομική κρίση.

Και αναφέρομαι συγκεκριμένα στην τροπολογία για τις μετεγγραφές.

Είναι αλήθεια ότι με τη συγκεκριμένη τροπολογία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα εισάγεται το κατά κεφαλήν εισόδημα ως κριτήριο μετεγγραφής των υποψήφιων φοιτητών κατά προτεραιότητα, επιχειρώντας  την ανακούφιση των ελληνικών νοικοκυριών που δoκιμάζονται από τη σοβούσα οικονομική κρίση.

Είχα πει, κατά την Ομιλία μου στη συζήτηση για την Κύρωση του Κρατικού προϋπολογισμού του 2013 ότι υπάρχουν λύσεις χωρίς δημοσιονομικό κόστος, τις οποίες πρέπει να εφαρμόσουμε αμέσως, ως μέτρο εξισορρόπησης, ως μέτρο άμβλυνσης στα σκληρά και επώδυνα μέτρα, που κληθήκαμε να επιβάλλουμε σε ένα σκηνικό έκτακτης ανάγκης για έξοδο από την κρίση.

Η αλλαγή στο καθεστώς των μετεγγραφών με τη δημιουργία ενός πλαισίου οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, όπου κυρίαρχο ρόλο παίζει το κατά κεφαλήν εισόδημα,  είναι ένα σοβαρό αντισταθμιστικό της κρίσης μέτρο που επιχειρεί να στηρίξει τη σπουδάζουσα νεολαία και βεβαίως την ελληνική οικογένεια.

Θα μου επιτρέψετε όμως να πω Κύριε Υπουργέ, το έθεσαν και άλλοι συνάδελφοι, ότι το όριο των 6.000 ευρώ  κατά κεφαλήν που προϋποθέτει η εισαγόμενη ρύθμιση, χρειάζεται σημαντική βελτιωτική προσέγγιση προς τα πάνω. Φοβάμαι πως η τροπολογία παρά την αρχική της στόχευση δεν πιάνει τελικά το ζητούμενο.

Γιατί αναρωτιέμαι, είναι δυνατόν μια οικογένεια τριμελής με εισόδημα 19.000 ευρώ ετησίως, πάνω επομένως από το πλαφόν των 6.000 ευρώ να μπορεί να συντηρήσει δεύτερο νοικοκυριό ή ακόμα μια οικογένεια τετραμελής με ετήσιο εισόδημα 25.000 ευρώ να μπορεί να σηκώσει τρία νοικοκυριά;

Ζητούμενο της εξισορροπιστικής  της κρίσης διάταξης, Κύριε Υπουργέ, δεν είναι η άπορη οικογένεια, που ούτως ή άλλως δυστυχώς αδυνατεί να ανταποκριθεί ακόμη και  στα προς το ζήν αλλά η μέση ελληνική οικογένεια,  που η δραματική μείωση των εισοδημάτων της την αποκλείει από αγαθά όπως η εκπαίδευση που μέχρι πρότινος απολάμβανε.

Επιπρόσθετα, το ποσοστό του 10% στον αριθμό των μεταφερομένων θέσεων, όπως αναφέρεται στην περίπτωση β της προσθήκης του άρθρου 19 της τροπολογίας, είναι ελάχιστο για να καλύψει τις ανάγκες μετεγγραφής των φοιτητών, που πληρούν ακόμα και το πλαφόν των 6.000 ευρώ.
Θεωρώ πως θα πρέπει να αυξήσετε σημαντικά το ποσοστό αυτό σε ό,τι αφορά τα Περιφερειακά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα.
Πολύ περισσότερο μάλιστα όταν πρόκειται για οικογένειες, που καλούνται να σπουδάσουν δύο ή και περισσότερα παιδιά, η αύξηση του πλαφόν του κατά κεφαλήν εισοδήματος πάνω από τις 6.000 ευρώ και του πλαφόν του 10% είναι απολύτως αναγκαία.
Θα πρέπει να αναγνωρίσουμε βέβαια ότι για κάποιες κατηγορίες υποψηφίων, αυτό το ποσό διπλασιάζεται και φτάνει στις 12.000 ευρώ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για τις μονογονεϊκές οικογένειες και τους επιτυχόντες που πάσχουν από τις ασθένειες του άρθρου 12 του Νόμου 2640/1998.

Θα πρέπει επίσης να προστεθεί ρητά ότι σε περίπτωση ισοψηφίας στην κατάταξη των δυνητικά δικαιούχων μετεγγραφής προβλέπεται ότι θα επιλεγούν όλοι οι ισοψηφούντες.

Θα πρέπει να ληφθεί ειδική  μέριμνα για τους τρίτεκνους και πολύτεκνους ως οφειλόμενη ανταπόδοση στη μεγάλη τους συμβολή.

Οι προαναφερθείσες διατάξεις αποτυπώνουν και σίγουρα επιχειρούν να αντιμετωπίσουν αντισταθμιστικά τις παρούσες αντίξοες  κοινωνικοικονομικές συνθήκες , ισορροπώντας βεβαίως μεταξύ της κοινωνικής κρίσης αλλά και της αρχής της ισότητας, που θα πρέπει να διασφαλιστεί.

Ένα ζήτημα που ανακύπτει είναι αυτό της αναδρομικότητας αυτής της ευνοϊκής ρύθμισης αναφορικά με τους επιτυχόντες των προηγούμενων ετών, γιατί η κρίση δεν κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε πρωτοετείς φοιτητές και φοιτητές προηγούμενων ετών.

Οι φοιτητές που αναγκάζονται να διακόψουν τις σπουδές τους για παράδειγμα, λόγω της ραγδαίας μεταβολής στα εισοδήματα της οικογένειάς τους, έχουν τα ίδια δικαιώματα και δικαιούνται ίσης μεταχείρισης με αυτούς που εισήχθησαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας μας το 2012.

Σημαντική βεβαίως είναι  και η ρύθμιση που αφορά στις επιβραβεύσεις των διακριθέντων αθλητών. Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις του άρθρου 38, εισάγεται η κουλτούρα μιας ευνοϊκότερης μεταχείρισης για την εισαγωγή τους στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, επιβραβεύοντας με αυτόν τον τρόπο τις αθλητικές επιδόσεις και τις διακρίσεις τους.
Με άλλα λόγια, το άρθρο 38 αποκαθιστά τις όποιες αδικίες σε βάρος των αθλητών οι οποίες λειτούργησαν ενδεχομένως και  ως αντικίνητρα της ενασχόλησης της νέας γενιάς με τον άθλητισμό, και κατά συνέπεια μείωσαν τις επιδόσεις της χώρας μας στον αθλητισμό, επαναφέροντας προνόμια τα οποία είχαν καταργηθεί.

Βεβαίως και εδώ θα πρέπει να εξεταστεί το ζήτημα της αναδρομικότητας αλλά και η διασταλτική ερμηνεία του Νόμου για ένταξη αγωνισμάτων όπως το σκάκι για παράδειγμα, οι πρωταθλητές του οποίου αποκλείονται από την ρύθμιση.


Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Στον αγώνα για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την αναγκαιότητα νομοθετικής ρύθμισης για το ζήτημα της συνυπηρέτησης των εκπαιδευτικών. Βρισκόμαστε σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί καλούνται και αυτοί με περικεκομμένα εισοδήματα να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στο έργο τους ώστε να συμβάλουν στην αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας.

Είναι στο χέρι μας να τους ελαφρύνουμε από τα όποια επιπλέον βάρη για να διευκολύνουμε το έργο και την προσφορά τους. Χρειάζεται μια δίκαιη, αξιοκρατική και διαφανής ρύθμιση, που θα τακτοποιεί το θέμα της συνυπηρέτησης εκπαιδευτικών υπό την παρούσα δημοσιονομική συγκυρία.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Αυτό το νομοσχέδιο έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο. Θίγει πολλά σημαντικά ζητήματα και κυρίως, αποσκοπεί στο να περισώσει  ισορροπίες στον κοινωνικό ιστό, δίνοντας  ανάσα σε μια κοινωνία που πλήττεται από την κρίση.

Οι πολίτες έχουν  ανάγκη από άμεσες και ριζικές νομοθετικές παρεμβάσεις. Έχουμε χρέος λοιπόν,  προσανατολίζοντας την πολιτική μας στα κοινωνικά και δίκαια μέτρα, να ελαφρύνουμε τα οικονομικά βάρη για εκείνους που έχουν πληγεί περισσότερο. Μπορούμε με αυτό το νομοσχέδιο να ανακουφίσουμε την ανήσυχη και δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία, τονώνοντας το ηθικό, την αξιοπρέπεια και την αισιοδοξία της και κάνοντάς τη σύμμαχό μας στο δύσκολο αγώνα για τη νέα Ελλάδα που οραματιζόμαστε και μας αξίζει.

Σας ευχαριστώ.


Φωτεινή Αραμπατζή ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ 


Β Ο Υ Λ Η Τ Ω Ν Ε Λ Λ Η Ν Ω Ν
ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ


ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΕ΄
Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013
Ώρα 6.00΄μ.μ.


ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΣΤ΄
Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013
Ώρα 10.00΄π.μ.

ΣΧΕΔΙΑ ΝΟΜΩΝ

ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ


Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Οργάνωση και λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις».
ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ: Γεωργία Μπατσαρά και Αναστάσιος Κουράκης.
Σημείωση: Η Διάσκεψη των Προέδρων αποφάσισε στη συνεδρίασή της, της 10.1.2013, τη συζήτηση του νομοσχεδίου σε 2 συνεδριάσεις.

Αθήνα, 11 Ιανουαρίου 2013
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ



ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ - ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ι. ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ



Προβάλλετε ή σχολιάστε την ανάρτηση

Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.


Ζητώ την κατανόηση σας!!!  Από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.


ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ; ΚΑΝΤΕ LIKE... ΚΛΙΚ ΣΤΟ (Mου αρέσει!)  Post to Facebook -> Δημοσίευση στο Facebook & Twitter