Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Παρέμβαση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Νάντιας Βαλαβάνη στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με τους πολλαπλασιαστές

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Νάντια Βαλαβάνη, μιλώντας για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών  για τον Απολογισμό και Ισολογισμό του Κράτους Οικονομικού Έτους 2011 αναφέρθηκε στο θέμα των πολλαπλασιαστών, ξεκινώντας από τη δήλωση του Υπουργού Οικονομικών κ. Στουρνάρα ότι: «Εμείς πρώτοι θέσαμε το θέμα της διόρθωσης του λάθους, με έναν μη δημαγωγικό και δημιουργικό τρόπο. Και ήρθε σήμερα ο κ. Τσίπρας, 24 ώρες μετά, και κομίζει γλαύκα στην Αθήνα».

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ απευθυνόμενη στον απόντα Υπουργό Οικονομικών, είπε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Σοβαρά , κ. Στουρνάρα; Αργήσαμε κοντά ένα 24ωρο; Χθες ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έθεσε το θέμα με ερώτηση του στον Πρωθυπουργό προκειμένου ο κ. Σαμαράς, που δε μας τιμά σχεδόν ποτέ στη Βουλή με την παρουσία του, να έρθει και να δώσει εξηγήσεις. Γιατί δεν μπορεί την ώρα που έρχεται μια καινούργια φοροεπιδρομή σε ανθρώπους που έχουν οικονομικά εξαντληθεί και δεν μπορούν πια να ζήσουν, την ώρα που ο Γ. Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών κ. Μέργος διαπιστώνει ότι ο κατώτερος μισθός των 489 ευρώ καθαρά για πλήρη απασχόληση -που σε λίγο θα τον παίρνουν σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι-  δεν είναι αρκετά «κατώτερος», να κάνετε πως δεν καταλαβαίνετε για τις ολέθριες συνέπειες για τη χώρα και το λαό απ’ το πρόγραμμα της τρόικας, που έχετε κάνει ιδιοκτησία σας.
Και έρχεται ο κ. Στουρνάρας και μας λέει πως αργήσαμε μια μέρα, γιατί το έθεσε το ζήτημα στο Eurogroup προχθές.  Σοβαρά, αργήσαμε;
Την περασμένη Παρασκευή δεν καταθέσαμε 4 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ερώτηση στον Υπουργό Οικονομικών για τους πολλαπλασιαστές;
Ο ΣΥΡΙΖΑ έβαλε το θέμα αμέσως μετά τη δημοσίευση της Έκθεσης World Outlook του Οκτωβρίου 2012 του ΔΝΤ, όπου για πρώτη φορά γίνεται η παραδοχή για τους πολλαπλασιαστές. Αυτή είναι η πρώτη χρονολογική αναφορά στην Ελληνική Βουλή στο περιβόητο «λάθος», στην πραγματικότητα έγκλημα με τους πολλαπλασιαστές. Και ο ΣΥΡΙΖΑ το έβαλε με επίσημο τρόπο, στην Εισήγηση που έκανα ως Ειδική Εισηγήτρια για το Προσχέδιο Προϋπολογισμού 2013 στη Συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής στις 10-10-2012. Διαβάζω από τα Πρακτικά:
«Ας συμπεραίνει η, μόλις δημοσιοποιημένη, Ετήσια Έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας παραθέτοντας στοιχεία από 28 χώρες, ότι οι προβλέψεις των κυβερνήσεων – εννοείται και του ΔΝΤ – για τον αντίκτυπο της δημοσιονομικής λιτότητας, ήταν από την αρχή της κρίσης συστηματικά υπεραισιόδοξες, καθώς υποτιμούσαν τη ζημιά στην οικονομία και στην ανάπτυξη: Ενώ από την αρχή της μεγάλης ύφεσης ο πολλαπλασιαστής που χρησιμοποιούν κυβερνήσεις και ΔΝΤ για να υπολογίσουν τις επιπτώσεις της λιτότητας επάνω στην ανάπτυξη είναι 0,5%, τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι στην πραγματικότητα οι πολλαπλασιαστές κυμαίνονται μεταξύ 0,9% και 1,7%, δηλαδή η ζημιά που γίνεται κάθε φορά στην πραγματική οικονομία μπορεί να προσεγγίζει ακόμη και το υπερδιπλάσιο από το μέγεθος της κοινωνικής δαπάνης που «τσεκουρώνεται».
Αυτή είναι η πρώτη αναφορά στην υπόθεση των πολλαπλασιαστών στην Ελληνική Βουλή. Και βέβαια εμείς δεν το βάζουμε ακαδημαϊκά. Από την αρχή εντοπίσαμε ότι πρόκειται για μια τραγικά σοβαρή διαπίστωση, που δε συνοδευόταν από κανένα πολιτικό συμπέρασμα στην αντίστροφη κατεύθυνση. Ούτε για την Ελλάδα, ούτε για την Ευρώπη, ούτε για τις υπόλοιπες χώρες τις εγκλωβισμένες στη μέγγενη του ΔΝΤ.
Κι αυτό, η ανάγκη στροφής και εγκατάλειψης αυτής της πολιτικής, η ανάγκη αποδέσμευσης από τα Μνημόνια, ήταν το κεντρικό ζήτημα που βάλαμε ξανά και ξανά, στις πιο σοβαρές παρεμβάσεις που είχαμε μπροστά μας την αμέσως επόμενη περίοδο. Όπως ήταν η Έκθεση της Ειδικής Εισηγήτριας για τον Προϋπολογισμό 2013 στις 4 Νοεμβρίου 2012 ή στην Εισήγηση μου στη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό του 2013 στην Ολομέλεια στις 8 Νοεμβρίου 2012.
Και ο κ. Σταϊκούρας ξέρει καλά πόσες φορές και με πόση επιμονή στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων ρωτούσαμε - ρωτούσα εγώ προσωπικά –όλο το Νοέμβριο τους Οικονομικούς Υπουργούς, μέχρι να καταφέρουμε να εκμαιεύσουμε ότι όλη η διόρθωση μεταξύ του Προϋπολογισμού 2012 και των προηγούμενων δύο ήταν ο πολλαπλασιαστής να πάει από το 0,5 στο 0,7. Όταν, όπως αποκαλύπτεται στο έγγραφο στο οποίο αναφερόμαστε στην ερώτηση μας της προηγούμενης Παρασκευής, στο Υπουργείο Οικονομικών ήδη το 2011 υπολόγιζαν ότι η πραγματική επίδραση των πολλαπλασιαστών στην ύφεση ήταν από 2,5 ως 3…
Δηλαδή, ένα πραγματικό έγκλημα σε βάρος του λαού και της χώρας, που οδήγησε σε 50 δις «μέτρα», και στην αντίστοιχη καταστροφή του ΑΕΠ και στη σημερινή δυστυχία, συνεχίζεται χωρίς να έχει βγει κανένα ορατό συμπέρασμα. Ούτε απ’ το ίδιο το ΔΝΤ και την Τρόικα, που το μόνο που μας λένε είναι «εφαρμόστε το πρόγραμμα και συμμορφωθείτε», ούτε απ’ την ίδια την κυβέρνηση.
Έτσι γίνεται με τα πρωτόκολλα δοκιμής φαρμάκων  των φαρμακευτικών εταιρειών. Το πρωτόκολλο συνεχίζεται μέχρι το τέλος, ανεξάρτητα απ’ το πόσοι ζουν και πόσοι πεθαίνουν».
Και η βουλευτής κατέληξε ότι εναπόκειται στα «πειραματόζωα», τον ελληνικό λαό, να θέσουν τέρμα στο πείραμα και το πρωτόκολλο. 


Αθήνα, 13.2.2013


Όλγα - Νάντια Γεωργίου Βαλαβάνη


ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β' ΑΘΗΝΩΝ ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ

Στοιχεία Επικοινωνίας
Ιστοχώρος:
Email:
Διεύθυνση:
Αθήνα, Βουλή των Ελλήνων, Τ.Κ. 10021
τηλ: 210 3708378
Αθήνα, Σόλωνος 125
τηλ. 210-3300358-359 FAX: 210 3300558.



Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Δημόσιο ΚΤΕΟ Σερρών – παράταση προθεσμίας πιστοποίησης



Σε δήλωσή της η κα Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, ΣΤ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, αναφέρει:                           


 «Είναι γνωστό, ότι με εγκύκλιο του αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών  & Δικτύων απαγορεύεται στα Δημόσια ΚΤΕΟ της χώρας, μεταξύ αυτών και των Σερρών, να διενεργούν τεχνικούς ελέγχους και να εκδίδουν Δελτία Τεχνικού Ελέγχου στα υπεραστικά και αστικά λεωφορεία, φορτηγά κλπ. Αυτή η απόφαση, που απαξιώνει τη γενικότερη λειτουργία του Δημοσίου ΚΤΕΟ Σερρών, έχει ως αποτέλεσμα,  όσοι θέλουν και είναι κάτοχοι τέτοιων οχημάτων να μετακινούνται υποχρεωτικά στη Θεσσαλονίκη.
Όπως ενημερώθηκα, εκατοντάδες συμπολίτες μας  σε καιρούς ιδιαίτερα δύσκολους καλούνται να καλύψουν και μια πρόσθετη επιβάρυνση. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μου κατέθεσα ως αναφορά στον αρμόδιο Υπουργό, την Επιστολή, που υπογράφουν από κοινού το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Σερρών Α.Ε, το Αστικό ΚΤΕΛ Σερρών Α.Ε. και το Σωματείο Φορτηγών ΔΧ Αυτοκινήτων και παράλληλα θα καταθέσω και σχετική Ερώτηση. Θέλω να πιστεύω ότι το θέμα αυτό θα απασχολήσει και τους Κυβερνητικούς μας βουλευτές».

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Αριθ. Πρωτ.: 7033/12.01.2013
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

Θέμα: Αναστολή Λειτουργίας των Δημόσιων ΚΤΕΟ.

Σύμφωνα με το Ν. 3852/2010, οι υπηρεσίες  Κ.Τ.Ε.Ο. και ο περιοδικός τεχνικός έλεγχος όλων των μηχανοκίνητων οχημάτων αποτελούν αρμοδιότητα των Περιφερειών της χώρας συμβάλλοντας στην οδική ασφάλεια και απορρύπανση. Τα δημόσια ΚΤΕΟ, ως δημόσια περιουσία, λειτουργούν προς όφελος των πολιτών.
Με τις διατάξεις του Ν.4070/2012, είχε δοθεί χρονική προθεσμία οκτώ (8) μηνών, από τις 03 Μαΐου 2012, ημερομηνία  δημοσίευσης  της απόφασης (αριθ. 2794/2222/2012) του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων  Υποδομών, Μεταφορών περί καθορισμού των όρων και προϋποθέσεων ορθής λειτουργίας  των Δημόσιων ΚΤΕΟ προκειμένου να πιστοποιηθούν.
Με τροπολογία της διάταξης του άρθρου 185 του Ν.4070/2012, που κατατέθηκε στη Βουλή, στις 14/12/2012, από το αρμόδιο Υπουργείο αντί πιστοποίησης των ΚΤΕΟ απαιτείται διαπίστευση με χρονική προθεσμία ενός (1) έτους από την ημερομηνία δημοσίευσης του Νόμου.
Στις 18/12/2012 η ανωτέρω  τροπολογία αποσύρθηκε χωρίς αιτιολόγηση.
Στις 28/12/2012 ο αρμόδιος Υπουργός υπέγραψε την υπ’  αριθμ. 5532/5732/2012 απόφαση τροποποίησης των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ,  και πιο συγκεκριμένα στον εξοπλισμό των μηχανημάτων, δίνοντας παράταση χρόνου μέχρι τις 30/6/2013. Η παράταση αυτή εδόθη και για τον εξοπλισμό των ιδιωτικών ΚΤΕΟ.
Στις 03/01/2013 εκδόθηκε εγκύκλιος του αναπληρωτή Γενικού Δ/ντη του αρμόδιου Υπουργείου, που επισημαίνει, ότι μετά τις 4/1/2013 απαγορεύεται να διενεργούν τεχνικούς ελέγχους και να εκδίδουν Δελτία Τεχνικού Έλεγχου, καταργώντας τη σχετική αρμοδιότητα των Περιφερειών, αιφνιδιάζοντας έτσι τους πολίτες που είχαν προγραμματίσει τον τεχνικό έλεγχο του οχήματός τους, χωρίς να λαμβάνει υπόψη την τροποποίηση της απόφασης περί ορθής λειτουργίας των ΚΤΕΟ, που έγινε στις 28/12/2012 και το γεγονός, ότι δεν είχαν δοθεί έγκαιρα τα ζητηθέντα στοιχειά στις Περιφέρειες της χώρας.
Επιπρόσθετα, σας αναφέρω, πως στις Σέρρες, λειτουργεί το Δημόσιο ΚΤΕΟ στο οποίο έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις εκατομμυρίων για την αναβάθμιση του τεχνολογικού του εξοπλισμού, ενταγμένο σε πιλοτικό πρόγραμμα και το οποίο συγκαταλέγεται στα καλύτερα δημόσια ΚΤΕΟ της χώρας. Το δημόσιο ΚΤΕΟ Σερρών με κύκλο εργασιών που αγγίζει ετησίως τα 320.000 ευρώ, παραμένει χωρίς πιστοποίηση, με αποτέλεσμα, όπως προκύπτει και από την κοινή επιστολή του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ν. Σερρών, Αστικού ΚΤΕΛ Ν. Σερρών και του Σωματείου Φορτηγών ΔΧ Αυτοκινήτων, τα μέλη των οποίων για να διενεργήσουν τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους είναι αναγκασμένοι να μεταβαίνουν στη Θεσσαλονίκη και να εξυπηρετούνται αποκλειστικά και μόνον από ΚΤΕΟ της Θεσσαλονίκης.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Για ποιο πραγματικά λόγο, με δεδομένο ότι το Δημόσιο ΚΤΕΟ της πόλεως των Σερρών είναι το μόνο ΚΤΕΟ (περιλαμβανομένων και των ιδιωτικών) το οποίο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ελέγχου των οχημάτων (υπεραστικά και αστικά λεωφορεία, φορτηγά κ.λ.π), μιας και έχει την τεχνική δυνατότητα ελέγχου τέτοιου οχημάτων, έχετε αποφασίσει, με πρόσφατη  εγκύκλιό  (03.01.2013) σας, την απαγόρευση να διενεργεί  τεχνικούς ελέγχους και με αυτό τον τρόπο επιβαρύνεται με ένα πρόσθετο κόστος τους επαγγελματίες προκειμένου να μεταβούν στη Θεσσαλονίκη;
Για ποιους λόγους δεν παρατάθηκε η προθεσμία πιστοποίησης του Δημοσίου ΚΤΕΟ Σερρών, όπως έγινε σε άλλα αντίστοιχα σε άλλες Περιφέρειες της χώρας ώστε να  έχει τη δυνατότητα να διενεργεί τεχνικούς ελέγχους και να εκδίδει Δελτία Τεχνικού Ελέγχου.

Αθήνα, 12 Φεβρουαρίου 2013
Η Ερωτώσα Βουλευτής

Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
ΣΤ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
Βουλευτής Ν. Σερρών

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

Αθανάσιος Μπαντής: Τα ξερά τα κάψατε μη κάψετε και τα χλωρά!

  Η <<μάταιη>> προσπάθεια <<τσουβαλιάσματος>> των γεωργικών επιχειρήσεων/ εκμεταλλεύσεων…
Πολλές φορές έχουμε μιλήσει (ή γράψει) για την ανάγκη στήριξης των γεωργικών επιχειρήσεων/εκμεταλλεύσεων, με όρους βιωσιμότητας.
Βιωσιμότητα των γεωργικών επιχειρήσεων/εκμεταλλεύσεων που, οπωσδήποτε, εξαρτάται από το μέγεθός τους και την παραγωγικότητά τους, και που σε κάθε περίπτωση για να πετύχεις τη βιωσιμότητα, ακόμα κι αν πετύχεις την maximum παραγωγικότητα, χρειάζεται και μέγεθος…γιατί και στο «γεωργοεπιχειρείν»… «το μέγεθος μετρά»…
Από την άλλη μεριά, όσο και να προσπαθούν, ανεπιτυχώς είναι η αλήθεια, οι διάφοροι «φωστήρες» να «τσουβαλιάσουν» τις γεωργικές επιχειρήσεις-εκμεταλλεύσεις…οι προσπάθειές τους πέφτουν στο κενό..
Αυτό βιώνουμε και στις μέρες μας, λες και τα προβλήματα είναι ίδια και «ίσα» για όλους…αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς (ευτυχώς ή δυστυχώς) δεν συμβαίνει αυτό…
Η προσπάθεια φραστικού «τσουβαλιάσματος» των γεωργικών επιχειρήσεων-εκμεταλλεύσεων δεν αποδίδει σε όλους τους παροικούντες την «Ιερουσαλήμ»…
Το έχω ξαναγράψει (και θα το ξαναγράψω), πως θέλουμε μία εφαρμοζόμενη (αγροτική) πολιτική που θα βοηθά τον αδύναμο και θα σέβεται τον ισχυρό, αλλά θα είναι δίκαιοι με ΟΛΟΥΣ!
Και να γίνουμε πιο ξεκάθαροι:
Σύμφωνα με στοιχεία από πρόσφατο δελτίο τύπου της ΠΑΣΕΓΕΣ, και δική μας επεξεργασία, αναφορικά με το θέμα επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες (του «ειδικού καθεστώτος», αν και αυτά τα «ειδικά» μάλλον πιο «γενικά» προβλήματα δημιουργούν….), είναι αποκαλυπτικά:
 1)            Το 82,35% των αγροτών του «ειδικού καθεστώτος επιστροφής ΦΠΑ», παράγει προϊόντα κατά μέσο όρο αξίας 5.125 € !!! και λαμβάνει κατά μέσο όρο επιστροφή ΦΠΑ αξίας 564 € !!!

2)            Αυτά τα ποσά…. ακόμα και όλα… ναι όλα …. να είναι ατόφιο και πεντακάθαρο ΚΕΡΔΟΣ (δηλ. αυτοί οι αγρότες να έχουν μηδενικό κόστος καλλιέργειας!!!…. δε φτάνουν ούτε για τα διάφορα «έμπλαστρα» της εφορίας να πληρωθούν…και σε κάθε περίπτωση είναι ακόμα και κάτω από το «λογιστικό» όριο της φτώχειας…
Η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ (αλλά κυρίως ολόκληρη η Ελληνική Πολιτεία) πρέπει να απαντήσει στο «πως θα προχωρήσει η αγροτική ανάπτυξη της χώρας»…
Θα πρέπει να θεραπεύσει τα αίτια των προβλημάτων, και όχι να προσπαθεί να «εξαφανίσει» τα συμπτώματα που τα αίτια προκάλεσαν…
Ο πυρετός είναι το σύμπτωμα, και η ασθένεια είναι το πρόβλημα…
Μέχρι σήμερα, και συνεχίζουν και στις μέρες μας, προσπαθούν (και τις περισσότερες φορές ανεπιτυχώς…) να αντιμετωπίσουν τα «συμπτώματα», αγνοώντας τα αίτια που τα δημιούργησαν…
Είναι σαφέστατα επιλογές χωρίς σχέδιο, χωρίς όραμα, χωρίς χρονοστοχοδιάγραμμα, χωρίς προοπτική…
Αφήστε να συμπτώματα, επιτέλους, κι ασχοληθείτε με τα ΑΙΤΙΑ!
Χαράξτε, και μεταφέρεται στους ασχολούμενους με τον αγροτικό τομέα το «σχέδιό» σας…
Εμείς, εγκαίρως, περιγράψαμε το δικό μας (βλ. ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ στο link http://bantis.blogspot.gr/2011/04/blog-post_06.html)
Το χθες δεν ξαναγυρνά, και το αύριο δεν περιμένει…
Tα ξερά τα κάψατε· μη κάψετε και τα χλωρά!
Αργείτε χαρακτηριστικά….
Μπαντής Αθανάσιος
Γεωπόνος/Σέρρες
athanasios_bantis@hotmail.com